Ekonomiassistent

Omsorgsförvaltningen, Kristianstads Kommun / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
2010-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2012-02-09) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Omsorgsförvaltningen, Kristianstads Kommun i Kristianstad

Ekonomiassistent Hjälpmedelscentrum Östra Skåne, Kristianstad
Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.

Publiceringsdatum
2010-04-15

Dina arbetsuppgifter
• Inköp av hjälpmedel, tillbehör och reservdelar
• Ta emot ordererkännande/orderbekräftelse
• Fakturor som rör Hjälpmedelscentrum Östra Skånes (HÖS) drift
• Intern- och externdebitering
• Kontroll och avstämning av leverantörsfakturor i Sesam
• Sammanställning och fakturering av hjälpmedel för de tio kommuner som ingår i Hjälpmedelscentrum Östra Skåne
• Kontering och beställningsattestering av leverantörsfakturor i IOF
• Sammanställa och fakturera för extra transporter
• Kontakt med leverantörerna i fakturafrågor vid t ex leveransförseningar, krediteringar, annulleringar och proformalån
• Sortera och förvara originalfakturor som scannats in

Kvalifikationer
Den person vi söker har en positiv och engagerad attityd samt är noggrann, ansvarsfull och strukturerad i sitt sätt att arbeta. Du har lika lätt för att samarbeta som att kunna arbeta självständigt.
Du bör ha någon form av erfarenhet från tidigare arbete med att attestera fakturor och hantera IOF. Erfarenhet av att upprätta fakturor i ekonomisystemet är önskvärt och ses som en fördel.
Datorvana och goda kunskaper i Excel är ett krav.
Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.
Anställningen tillsätts under förutsättning att tjänsteunderlaget inte förändras och att tjänsten inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd eller företrädesberättigad personal.
För mer information, ta kontakt med
Enhetschef Ingrid Rasmusson, 044-13 42 48
För facklig information, ta kontakt med
SKTF Carina Nilsson, 044-13 48 83
Sista ansökningsdatum 2010-05-09
Vi tar emot ansökan via www.kristianstad.se/jobb
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med rekryteringsenheten, rekrytering@kristianstad.se eller ring 044-13 23 20.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat, 100%, 100531-101231, med möjlighet till förlängning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-09
Vi tar emot ansökan via:
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: OMS:2010:18

Företag
Omsorgsförvaltningen, Kristianstads Kommun

Adress
Omsorgsförvaltningen, Kristianstads Kommun
29180 KRISTIANSTAD

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
624826

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Omsorgsförvaltningen, Kristianstads Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Omsorgsförvaltningen, Kristianstads Kommun: