Ekonomiassist till kommunal verksamhet

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller en utbildning inom ekonomi och vill arbeta i kommunal eller statlig verksamhet? Tycker du om att arbeta administrativt och att arbeta i en samhällsnyttig organisation? Är du strukturerad och värderar ett gott samarbete? Vi på Adecco söker nu flera ekonomiassistenter till framtida uppdrag inom statlig och kommunal verksamhet!

Publiceringsdatum
2023-06-20

Om tjänsten
Som ekonomiassistent ansvarar du över att assistera ekonomer i det dagliga ekonomiarbetet. Du kommer att arbete med hela processen inom kundreskontra. I den ingår fakturering, underhåll av öppna poster, hantering av autogiro och ocr- inbetalningar, viss kravhantering, osäkra fodringar och avskrivningar.

I din roll som Ekonomiassistent ska du även kunna arbeta med att:
• kontrollera och registrera leverantörsfakturor
• förbereda och registrera bokföringsunderlag
• stämma av kontosaldon
• arbeta med leverantörsreskontraprocessen, kundreskontraprocessen, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar samt investeringsredovisning
• fakturera kunder
• ta fram underlag för bokslut och delta i bokslutsarbete
• arbeta med bokslut och periodsavslut
• besvara förfrågningar om kund- och leverantörsfakturor
• handlägga krav och inkassoärenden

Uppdraget är ett konsultuppdrag via Adecco med start i augusti. Uppdraget pågår initialt i 5 månader med möjlighet till förlängning. Arbetet sker på plats i kundens lokaler i Botkyrka.

Om dig
Vi söker dig som har en examen inom ekonomi och har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från statlig eller kommunal verksamhet är det meriterande och vi ser gärna att du har god datorvana.
Vidare tror vi att du som person är noggrann, tålmodig och har ett gott siffersinne. Ditt sinne för detaljer i kombination med god samarbetsförmåga gör att du kommer att trivas bra i denna roll. Är du även serviceinriktad, prestigelös och tycker om att skapa goda relationer bör du inte tveka på att ansöka!

Viktigt för tjänsten är:
• Treårigt gymnasium med ekonomisk inriktning, gymnasieutbildning samt påbyggnadsutbildning med ekonomi inriktning eller motsvarande.
• Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.
• Erfarenhet från arbete i förekommande bokföringsprogram som till (erfarenhet av något/några förekommande ekonomisystem) exempel är Raindance SAP, Prosit, Agresso, Balans m.m.
• Minst 1 års yrkeserfarenhet som ekonomiassistent
• Att du är flytande i tal och skrift i såväl svenska som engelska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Emma Berglund via Emma.Berglund@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Ekonomiassistent | Financial Assistant | Ekonomiadministratör | Kommun | Kommunal Verksamhet | Statlig verksamhet | Offentlig verksamhet | Stockholm | Adecco

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-42368".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Emma Berglund

Jobbnummer
7901115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: