Ekonomiansvarig till Rebel Light

Klara Consulting Rekrytering och Interim AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB i Stockholm, Täby, Vallentuna, Sigtuna, Strängnäs eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-01-24

Om tjänsten
Rebel Light har i 10 år arbetat med att leverera grymt schysst ljus för alla typer av byggda miljöer.

Med nytänkande affärsmodeller och genuin förändringsvilja bidrar Rebel Light med spetskompetenser som på olika sätt höjer nivån i nordisk arkitektur. Just nu gör Rebel Light en storsatsning i hållbara ljuslösningar med målet att bli helt cirkulära år 2025. Detta påverkar både affärs- och leveransmodeller men kärnan i Rebel Light's verksamhet är fortsatt att sy ihop kvalitativ teknik och upplevelsevärde för att sätta rätt känsla och skapa värden bortom hårdvara och mjukvara.

År 2017 påbörjades en tillväxtresa med etablering av kontor i Norge, Danmark och Finland. Koncernen fortsätter att växa och söker nu dig som vill axla rollen som ekonomiansvarig och ta ett brett ansvar för koncernens hela ekonomi.

På Rebel Light jobbar du i en trivsam och flexibel miljö där man stöttar och lyfter varandra för att utvecklas och bli så bra man kan bli. Alla medarbetare förväntas ta stort personligt ansvar och jobbar därför i ett fritt ramverk där egna initiativ och utvecklingsidéer premieras. Rebel Light's kontor ligger i Örnsberg och dess sköna formfaktor och vibe har gjort den till ett populärt vattenhål för människor både i och utanför branschen. Stämningen på kontoret är avslappnad och genuin - här vill man främja en kultur där alla kan finna tillhörighet oavsett bakgrund och personlighet. Du har stort inflytande över både arbetstid och plats då medarbetarna varierar mellan att arbeta hemifrån och på kontoret.

Välkommen att bli en del av gemenskapen och framtiden på Rebel Light!

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att ha en nyckelroll i företagets affärer där du har en övergripande syn över företagets ekonomi. Det är delvis en ny roll där du bygger upp processer och rutiner där det saknas och förfinar de som redan är på plats. Du ser till att arbetet fungerar smidigt och effektiviserar de delar som behöver utvecklas. Rollen innebär även att du sitter med i ledningsgruppen på företaget och får på så sätt en god överblick i företagets affärer och framväxt.

Arbetet innefattar följande arbetsuppgifter:

• Ansvara för hela företagets ekonomihantering på samtliga bolag inom koncernen
• Arbete med budget, rapportering och analys
• Insamling av data för underlag till relevanta rapporter
• Valutahandel och arbete med processer för inköp och ordrar
• Samarbete med externa redovisningsbyråer
• Ansvara för bolagsadministration i frågor inom personal- och löneadministration, avtalshantering och myndighetsrapportering

Bakgrund

Vi söker dig som har:

• Erfarenhet av ekonomi och redovisning med fokus på analys och rapportering
• Erfarenhet av att arbeta med ekonomi i mindre eller mellanstora bolag
• Erfarenhet från att arbeta med projektredovisning
• Erfarenhet av att arbeta mot externa redovisningsbyråer
• Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska - i tal och skrift

Det är meriterande om du även har några av dessa delar:

• Erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen
• Erfarenhet av arbeta med olika valutor och företag med verksamhet i flera länder
• Erfarenhet av att jobba med personaladministration och HR-frågor
• Erfarenhet från arbete i en koncern
• Erfarenhet från att ha arbetat i följande ekonomisystem: Fortnox, Xledger eller Visma
• Erfarenhet av avtalsskrivning, framför allt kund- och leverantörsavtal
• Erfarenhet från import/export eller inköp
• Erfarenhet av att jobba med CRM och affärssystem som t.ex. Zoho eller liknande

Du som person:

Vi ser gärna att du är en ordningsam och strukturerad person som gillar att ha ordning och reda i ditt arbete. Du är noggrann och säkerställer att arbetet utförs med hög kvalitet. Du har inga problem med att ta din an ett större ansvar och du har vana av att arbeta självgående i att driva dina processer framåt. Du ser dig själv som en målmedveten och aktiv medlem i ett team och är inte rädd för att driva på både dig själv och dina kollegor för att nå gemensamt uppsatta mål. Du uppskattar frihet och flexibilitet i ditt arbete och är bekväm i att hantera det ansvar som kommer med det.

Praktisk information

Start: Våren 2022

Omfattning: Heltidstjänst

Placering: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Lön: Fast lön efter överenskommelse

Ansökningar hanteras löpande.

Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara Consulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Petra Johansson på: petra.johansson@klaraconsulting.se

Om företaget
Läs mer om Rebel Light och se exempel på deras grymt schyssta ljusprojekt på deras hemsida!

https://rebellight.com/

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning med proavställning som start

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB (org.nr 556360-0195), https://klaraconsulting.se/

Arbetsplats
Klara Consulting

Jobbnummer
6276399

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB: