Ekonomiansvarig till PB Home i Trollhättan

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Trollhättan, Uddevalla, Stenungsund, Färgelanda, Vara eller i hela Sverige

PB Home Nordic AB är ett grossistföretag inom möbler och interiörprodukter. Konceptet, definierat som "classic contemporary", är egenutvecklat och står starkt efter 24 år i branschen. Distribution sker i huvudsak genom fristående och obundna Lifestyle-butiker i Skandinavien och norra Europa. Sourcing och produktion sker främst i Asien hos väletablerade och stabila leverantörer. Företaget har 14 medarbetare, omsätter ca 30 miljoner och ligger i Trollhättan.
Med starka och långsiktiga ägare har bolaget investerat i att etablera sig på viktiga exportmarknader med avsikten att växa. PB Home finns, förutom i Norden, representerat i bl.a. Tyskland, Frankrike, Schweiz och Österrike. Bolaget deltar regelbundet på stora branschmässor i Frankrike, Sverige och Tyskland.
För att säkra kvalité och servicegrad inför en planerad expansion har ägarna investerat i en nyetablerad möbelfabrik på Central-Java i Indonesien, med f.n. 85 anställda.

Läs mer om oss på www.pbhome.nu

Publiceringsdatum
2017-01-17

Dina arbetsuppgifter
En aktuell redovisning är grunden till att företaget skall kunna agera snabbt i beslutsfrågor som påverkar såväl likviditet som ekonomiskt resultat. Därför måste alltid redovisning och rapporter vara uppdaterade så att företagets verkliga status presenteras för styrelse, ägare och finansiärer.

Ekonomiansvarig har till uppgift att:
• Löpande sköta all bokföring och redovisning jämte administration av verifikat.
• Utföra leverantörsbetalningar efter attest av VD.
• Upprätta momsdeklarationer och skatteredovisning.
• Administrera löner och övriga ersättningar.
• Ansvara för och upprätta företagets rullande likviditetsplan.
• Ansvara för att effektiva inventeringar av varulager sker enligt plan
• Upprätta period- och årsbokslut.
• Administrera valutahantering och terminskontrakt.
• Uppdatera och ansvara för att attestrutiner är dokumenterade och efterföljs.
• Ansvara för vissa avtal och förhandlingar med tjänsteleverantörer.
• Vara uppdaterad på gällande avtal mellan arbetsmarknadens parter.
• Utveckla och löpande uppdatera företagets personalhandbok.
• Delta i och i förekommande fall leda företagets olika utvecklingsprojekt.
• Bistå VD med löpande information och analyser om företagets nyckeltal.
• Tjänsten är på deltid.

Ekonomiansvarig rapporterar till VD.

Vem är du?
Du är gymnasieekonom i botten med en lämplig påbyggnadsutbildning alternativt civilekonom med flerårig erfarenhet av motsvarande arbete från redovisnings- eller revisionsbyrå eller en linjeorganisation.
Du har arbetat som ekonomiansvarig i ett par år och har erfarenhet av kvalificerad redovisning och ekonomistyrning. Du bör kunna tala och skriva svenska och engelska obehindrat.

Som person är du analytisk, ansvarstagande, prestigelös men ändå driven, har integritet och hög social kompetens, arbetar självständigt och stukturerat med stor noggrannhet och engagemang. Vi tror att du är en kommunikativ problemlösare med en hög IT mognad.

Vad kan PB Home erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett utmanande och ansvarfullt arbete i en dynamiskt och platt organisation. Du får vara en del av en kreativ miljö som ligger i framkant i inom inredning och design. Du kommer ha kontakt med såväl leverantörer i Sverige, Europa och Worldwide. PB Home erbjuder dig en tjänst där du har stora möjligheter att påverka och en prestigelös organisation med korta beslutsvägar.

Kontaktperson för detta jobb
Passar du in på ovanstående beskrivning och är intresserad av tjänsten söker du genom att registrera dig på www.experis.se och klicka på ansökningsknappen nedan.
I denna rekrytering har PB Home valt att samarbeta med Experis ManpowerGroup.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Hallin på telefon 0727- 18 05 62 eller anna.hallin@se.experis.com.
Vi intervjuar löpande och sista ansökningsdatum är den 29 januari 2017.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Hallin 031-617252

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3265211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: