Ekonomiadministratör till vår expansiva och vackra kommun
Värmdö Kommun / Ekonomiassistentjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö,
Stockholm,
Töreboda eller i
hela Sverige Välkommen till en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner! Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas som medarbetare.
Värmdö kommun står i begrepp att handla upp ett nytt ekonomisystem och Redovisningsenhetens ekonomiadministrativa grupp är i högsta grad delaktiga i den processen. Det innebär att gruppen under upphandlings- och införandeprocessen behöver utökas med någon som kan stötta dem i deras dagliga arbete.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete och inspirerande utmaningar i en kommun i snabb tillväxt. Våra kunder är samtidigt våra uppdragsgivare och vi arbetar ständigt med att förbättra bemötande och tillgänglighet.
I rollen som ekonomiadministratör kommer du att ingå i den ekonomiadministrativa gruppen - "admingruppen", som består av fyra personer vars arbetssätt bygger på att alla gruppmedlemmar behärskar gruppens samtliga arbetsuppgifter, för att på så sätt minska sårbarheten i kommunens ekonomiflöden. Arbetsuppgifterna roterar genom ett i förväg bestämt schema.
I takt med teknikutveckling och decentralisering av ekonomihantering har det manuella registreringsarbetet minskat drastiskt och utgör en väldigt liten del av arbetsuppgifterna. Gruppmedlemmarna har därför en mer konsultativ roll och medverkar till att god redovisningssed upprätthålls och att kommunkoncernens interna redovisningsrutiner efterlevs. Gruppen administrerar kommunens betalningsflöden till och från banken och överför obetalda kundfakturor till ett externt inkassoföretag. Gruppen har också den direkta kontakten med kunder och leverantörer när det rör frågor kring betalningar.
Ekonomiadministration är över tiden inte linjärt utan intensifieras kring bokslut och budgetuppföljningar, men inom vårt flextidsavtal erbjuds möjlighet att reglera det under samma kvartal.
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå. Det är en stor fördel, men är inget krav, att du har praktisk erfarenhet från arbete på större ekonomiavdelning. Har du dessutom erfarenhet från kommunal redovisning och reglerna som kringgärdar den kommunala redovisningen, är det en fördel. Du kan arbeta självständigt men gillar också att verka i team. Du är beredd att ta ett personligt ansvar för att gruppens gemensamma arbetsuppgifter utförs.
Vi vill dessutom att du
• tycker om att arbeta i en grupp, har lätt för att samarbeta och har en hög servicekänsla
• har ett brinnande intresse för redovisning och dess betydelse för analys och uppföljning
• är nyfiken och lösningsorienterad
• har förmåga att växla perspektiv och analysera frågor från olika infallsvinklar
• har en förmåga att förmedla och presentera ekonomisk redovisning på ett pedagogiskt sätt
• är bra på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• behärskar att jobba i ekonomisystem och Excel eller motsvarande
• är noggrann och strukturerad
• är förändringsbenägen och gärna medverkar i ekonomisektorns utvecklingsarbete
För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning.
Sektorn för ekonomi och uppföljning har ett ansvarsområde som spänner över hela det ekonomiska spektret, såsom ekonomisk planering, redovisning, uppföljning, analys och ekonomistyrning. Sektorn ansvarar för ekonomisystem och ekonomiadministration, samt är kommunens specialistfunktion för inköp och upphandling.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en visstidsanställning under ca två år med tillträde februari 2018 eller enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2018-01-09Så ansöker duDu söker tjänsten via
www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 25 januari 2018.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Helene Säfkvist Wimnell, redovisningschef, 08-570 481 53 alternativt
Helene.Safkvist-Wimnell@varmdo.se eller kontakta admingruppen direkt, 08- 570 474 50 alternativt
varmdo.ekonomi@varmdo.seKontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på
https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Varaktighet, arbetstid
Allmän visstid Allmän visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-25
Ange följande referens när du ansöker: UAEK:2018:1
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVärmdö kommun
AdressVärmdö kommun
Skogsbovägen 9-11
13481 Värmdö
KontorsadressSe hemsida.
Jobbnummer 3891857
Observera att sista ansökningsdag har passerat.