Ekonomiadministratör till uppdrag inom energibranschen

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en erfaren och utbildad Ekonomiadministratör som vill arbeta inom energisektorn? Har du dessutom erfarenhet av Agresso/Unit4, MS Office och offentlig verksamhet? Vi söker just nu en Ekonomiadministratör till uppdrag hos vår kund i Sundbyberg inom energisektorn!

Publiceringsdatum
2024-06-03

Om tjänsten
Som ekonomiadministratör hos vår kund kommer du att arbeta med att stötta ett antal chefer med ekonomiadministrativa uppgifter. Rollen kommer att delas mellan flera olika enheter och avdelningar. Du kommer att arbeta självständigt och med stort eget ansvar tillsammans med avdelnings-, sektions- och enhetschefer arbeta för att avlasta cheferna i sitt dagliga arbete genom att planera och utföra ekonomiadministrativa uppgifter. Detta innefattar fakturahantering, resebokningar, dokumentation, beställningar, sammanställningar och andra relaterade arbetsuppgifter.

I din roll som ekonomiadministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Stötta chefer i ekonomiadministrativa uppgifter
• Självständigt arbete samt samarbete med avdelnings-, sektions- och enhetschefer
• Fakturahantering
• Resebokningar
• Dokumentation, uppföljning och rapportering av enheternas verksamhet
• Beställningar av olika slag
• Samordna frågor för avdelningen vid behov, t.ex. sammanställningar
• Liknande och relaterade arbetsuppgifter kan förekomma

Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid via Adecco Professionals Stockholm Finance med önskad start 1a oktober 2024. Uppdraget beräknas pågå ca två år. Arbetet sker på plats hos kund i Sundbyberg med möjlighet till distansarbete 1-2 dagar i veckan.

Om dig

Vi söker dig med utbildning inom ekonomi samt flerårig erfarenhet inom ekonomi/administration. Vidare har du flerårig erfarenhet av ekonomiadministrativa arbetsuppgifter såsom hantering av leverantörsreskontra, Agresso/Unit4, MS Office/Excel. Har du minst tre års erfarenhet av administration i offentlig verksamhet är det meriterande.

Som person är du service-inriktad, flexibel och utåtriktad. Du har mycket god kommunikationsförmåga och kan arbeta både i grupp och självständigt.

Viktigt för tjänsten är att du:
• Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Flerårig erfarenhet inom ekonomi/administration (t.ex. hantering och kontering av inkommande leverantörsfakturor)
• Flerårig erfarenhet av Agresso/Unit4/UBW
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Meriterande är minst tre års arbetslivserfarenhet av administration i offentlig verksamhet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Siri McGarvey via siri.mcgarvey@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-45780".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Siri McGarvey

Jobbnummer
8723614

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: