Ekonomiadministratör
Skellefteå Kraft / Ekonomiassistentjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå Kraft i Skellefteå,
Lycksele eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-02-16Om företagetSkellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent hållbar.
Skellefteå Kraft strävar efter att spegla samhällets utveckling och vi välkomnar sökande som breddar vår mångfald.
Vilka är vi
Ekonomiavdelningen är en övergripande stabsfunktion som servar hela koncernen i ekonomisk styrning, redovisning, leverantörs- och projektadministration, finansiell hantering samt ansvarar för koncernens investeringsfunktion. Vi är idag en chef och 25 medarbetare.
Tillsammans arbetar vi som ett lag, vilket innebär att vi går in och stöttar varandra vid arbetstoppar med de arbetsuppgifter som ligger på avdelningen.
Vi söker nu ytterligare två ekonomiadministratörer till gruppen.
Vem är du
Du är noggrann, analytisk och strukturerad. Stort ansvar på din arbetsplats är något du trivs med och du kan på ett självständigt sätt driva och genomföra aktuella frågor. Du är kommunikativ både i din förmåga att uttrycka dig och lyssna på andra. Din sociala förmåga hjälper dig ta kontakt med andra inom koncernen så att du kan genomföra uppgifter på bästa sätt. Du strävar ständigt efter att utvecklas och koncernens kärnvärden; ansvarstagande, drivande och tillsammans, är något som stämmer väl in på dig.
KvalifikationerVi söker dig med, som lägst, gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter. Du har tidigare erfarenhet av att jobba i olika administrativa system.
Det är meriterande om du arbetat i affärssystemet Dynamics AX.
Vårt erbjudande
Till arbetsuppgifterna i din tjänst hör att administrera leverantörsfakturor i samtliga koncernbolag, från inkommande fakturor till betalning, och hantering av projektupplägg och leverantörsfakturakontroll.
Du stöttar också verksamheten i löpande bokföring, som kontering och attestering av fakturor och är även ett stöd i till verksamheten kring fakturahantering.
Gruppen du tillhör arbetar dagligen tillsammans för fortsatt utveckling av arbetet och tar ett gemensamt ansvar för leverans i sina processer.
Intresserad?
Stationeringsort är Skellefteå. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast.
Även visstidsanställda och vikarier på Skellefteå Kraft samt anställda inom bemanningsföretag är välkomna att söka denna tjänst.
Vid frågor kontakta
Elin Bergsten, Ekonomichef, 070 - 557 25 21
Veronica Lindström, Akademikerföreningen, 0910-77 27 71
Roger Östman, Unionen, 0910-77 26 43
Robert Ingberg, SEKO, 0910-77 26 62
Örjan Karlsson, Ledarna, 0910-71 66 40
Skellefteå Kraft arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkellefteå Kraft
AdressSkellefteå Kraft
•
93180 SKellefteå
Kontorsadress•
Jobbnummer 4617870
Observera att sista ansökningsdag har passerat.