Ekonomiadministratör
Högskolan Kristianstad / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
2018-07-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör" (publicerad 2019-04-18) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högskolan Kristianstad i Kristianstad,
Hässleholm,
Simrishamn,
Ängelholm eller i
hela Sverige Högskolan Kristianstad är en del av det skånska högskolelandskapet med 530 anställda och 14 000 studenter. På ett modernt högskoleområde finns bibliotek, restaurang, café, idrottshall, kårhus och studentbostäder. Högskolan Kristianstad har ett brett och spännande utbud av program, fristående kurser, uppdragsutbildningar och forskning inom beteendevetenskap, ekonomi, humaniora och samhällsvetenskap, hälsovetenskaper, matematik och naturvetenskap, teknik och data, mat- och måltidsvetenskap samt lärarutbildning. Högskolans vision är att utbilda Sveriges mest anställningsbara studenter. Studenter vid Högskolan Kristianstad ska helt enkelt ha de kunskaper, färdigheter och förmågor som är mest eftertraktade på arbetsmarknaden efter avslutad utbildning. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad och vi värdesätter den kvalitet som mångfald tillför vår verksamhet. Våra ledord är närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt.
Publiceringsdatum2018-07-04Dina arbetsuppgifterSom ekonomiadministratör vid fakulteten för hälsovetenskap och fakulteten för ekonomi kommer du arbeta med löpande bokföringsarbete såsom leverantörs- och kundfakturor.
I ansvarsområdet ingår även administration av resor och utlägg. Även personaladministrativa arbetsuppgifter i samband med nyanställning, exempelvis upprättande av kortare anställningsavtal samt konsultavtal kan förekomma. Även andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär kan förekomma.
Behörighet och önskvärda kvalifikationer
Du har lägst utbildning på gymnasienivå med ekonomisk inriktning eller motsvarande. Du har erfarenhet av självständigt arbete inom ekonomi- och personaladministration. Erfarenhet från offentlig sektor är meriterande.
Du är en mycket van datoranvändare som är intresserad av att arbeta i många olika system. De arbetsuppgifter som ingår i tjänsten ställer krav på att du har goda kunskaper i Excel. Du ska dessutom ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Som ekonomiadministratör är du en del av en servicefunktion och därför söker vi dig med utpräglad servicekänsla och som tidvis tycker om att arbeta i högt tempo. Som person är du noggrann och har förmåga att självständigt och flexibelt ta ansvar för att läsa förekommande arbetsuppgifter. Eftersom du har samarbete med många olika funktioner krävs god samarbets- och kommunikationsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig informationAllmän visstidsanställning 6 månader med möjlighet till förlängning. Omfattningen är 70 %. Tillträde 2018-08-01 eller enligt överenskommelse.
Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Så ansöker duDu söker denna anställning genom att gå in på
www.hkr.se/anstallning. Sista ansökningsdatum är den 18 juli 2018. Vi kommer att genomföra löpande urval.
Betyg och intyg som styrker det du har angett i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.
Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
70%. Tillträde: 2018-08-01, eller enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2019-01-31
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-18
Ange följande referens när du ansöker: P2018-3711-156
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Ackefelt, administrativ chef
martin.ackefelt@hkr.seFöretagHögskolan Kristianstad
AdressHögskolan Kristianstad
Elmetorpsv. 15
29188 Kristianstad
KontorsadressElmetorpsv. 15
Jobbnummer 4237389
Observera att sista ansökningsdag har passerat.