Ekonomiadministratör - Leverantörsreskontra
Stegra AB / Ekonomiassistentjobb / Boden
2025-02-26
Visa alla ekonomiassistentjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stegra AB i Boden,
Stockholm eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-02-26Om företagetStegra har som mål att förändra den globala stålindustrin genom att producera grönt stål, med slutmålet att sänka kolduixidutsläppen till noll. Genom att använda grön vätgas och fossilfri el istället för kol kommer vatten och värme att vara våra primära utsläpp. År 2030 är vår ambition att producera 5 miljoner ton grönt stål per år i vår helt integrerade, digitaliserade och hållbara anläggning i Boden - som för närvarande är under uppbyggnad.
Vi letar efter begåvade, innovativa och målinriktade personer till vårt snabbt växande och mångsidiga team. Våra medarbetare får lära sig nya saker varje dag, implementera och arbeta med den senaste tekniken och testa sina idéer i praktiken. Tillsammans bygger vi ett företag med hållbarhet i fokus - för våra medarbetare, kunder, investerare, samhället och vår planet.
EkonomiadministratörVi på Stegra söker en Ekonomiadministratör till vårt växande team i Boden. Vi befinner oss i en intensiv fas där vi bygger upp och förbättrar våra ekonomiprocesser, och du skulle spela en viktig roll i att skapa strukturer parallellt med det dagliga arbetet.
I denna roll ansvarar du för distribution, bokföring och kontering av inkommande leverantörsfakturor i vårt affärssystem NetSuite. Du kommer även att hantera betalningar samt bank- och kontoavstämningar. Vi har idag ingen digital fakturahantering, och vi ser därför gärna att du har erfarenhet av systemimplementering inom leverantörsreskontra, inklusive införande av digitala fakturor.
Ansvarsområden för rollen: Bokföra och kontera leverantörsfakturor enligt kontoplanen.
Säkerställa snabb och korrekt distribution av inkommande fakturor.
Förbereda och hantera leverantörsbetalningar.
Utföra bank- och kontoavstämningar.
Delta i utvecklingen av rutiner och processer för en mer effektiv hantering av leverantörsreskontra.
Samarbeta med kollegor inom ekonomiavdelningen i Boden och Stockholm.
Kvalifikationer Minst tre års relevant erfarenhet.
Erfarenhet av systemimplementering inom leverantörsreskontra, gärna med fokus på digital fakturahantering.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Noggrannhet och god organisatorisk förmåga. Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.
Erfarenhet av ekonomisystem/affärssystem.
Grundläggande kunskaper i Excel.
Vad vi kan erbjuda dig
Om du brinner för att skapa verklig förändring och ha en positiv påverkan på samhället och vår planet, erbjuder Stegra en unik möjlighet att vara en del av ett engagerat och professionellt team med höga ambitioner.
Du får chansen att forma din framtida karriär tillsammans med ett företag som fokuserar på att skapa en kultur där alla kan trivas och känna tillhörighet. I slutändan vet vi att Stegras tillväxt och framgång är beroende av våra medarbetare, och vi ser fram emot att tillsammans som ett team forma framtidens stålproduktion och andra branscher.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stegra AB (org.nr 559272-3000),
https://stegra.com/career Arbetsplats Stegra
Kontakt Karl Segergren
karl.segergren@stegra.com Jobbnummer 9189555