Ekonom till Socialförvaltningen Alingsås kommun

Jurek Rekrytering & Bemanning / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
2016-08-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom till Socialförvaltningen Alingsås kommun" (publicerad 2016-08-30) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Om verksamheten

Alingsås präglas av stark tillväxt, nyföretagaranda och är den moderna mötesplatsen med småstadens fördelar och storstadens möjligheter. Alingsås ligger nära. Med tåg till Göteborg tar det drygt 30 minuter, under en timme till Borås och Skövde och under tre timmar till Stockholm.

Alingsås kommun som arbetsgivare erbjuder dig ett meningsfullt arbete med goda arbetsvillkor och ständigt lärande. Det är viktigt att du som medarbetare känner dig delaktig i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över den service som erbjuds. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar bättre trivsel på arbetsplatsen och ett bättre resultat.

Socialnämnden ansvarar för kommunens uppgifter för de målgrupper som framgår av socialtjänstlagen, lagen om stöd för och service till vissa funktionshindrade och vad som i övrigt i lag eller annan författning sägs om socialnämnd. Socialnämnden ansvarar även för kommunens arbetsmarknadsfrågor, stöd till barn och unga, familjer, människor som inte är självförsörjande, människor med funktionsnedsättning, missbrukare samt personer under 65 år med sociala eller psykosociala behov.
Förvaltningen har ca 750 anställda och en budgetomslutning på ca 600 mnkr.

Publiceringsdatum
2016-08-29

Dina arbetsuppgifter
Som ekonom ingår du i Socialförvaltningens ekonomiavdelning där du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för Socialförvaltningens ekonomiadministration. Som ekonom kommer du att stötta och jobba tillsammans med ca 25 enhetschefer på förvaltningen. Enhetscheferna rapporterar till 3 avdelningschefer. Din roll innebär att utveckla rutiner och processer inom ekonomiområdet samt kommunens beslutsstöd Hypergene. Detta arbete innefattar både att du har en nyckelroll i verksamheten som ekonom och utgör ett bollplank för samtliga chefer samt att det är det ett självständigt jobb som kräver fokus, noggrannhet och intresse.

Du kommer arbeta tätast med enhetscheferna och även ibland med avdelningscheferna, du rapporterar till ekonomiansvarig.

I din roll kommer du arbeta vidare arbeta med:

• Löpande redovisning
• Budget- och prognosarbetearbete
• Analyser & rapporter
• Effektivisera rutiner och verktyg samt säkerställa att de tillämpas

Vem är du?

För att bli framgångsrik i rollen söker vi dig som har en akademisk utbildning samt ca 3-5 års erfarenhet som ekonom. Du bör ha jobbat med uppgifter som dessa tidigare och därmed ha erfarenhet av att hantera, analysera och sammanställa processer och rutiner. Du har god förmåga att se helheten i arbetsprocesser och har ett verksamhetsintresse, du kan lätt se kopplingen mellan verksamhet och siffor. Har du erfarenhet från kommunal verksamhet ser vi det som meriterande.

Som person bör du vara drivande och utvecklingsorienterad, men samtidigt ödmjuk och tålmodig. Du trivs i rollen där du stöttar och har en daglig dialog med chefer och känner dig trygg i din kompetens. Du har ett genuint intresse för verksamhetsutveckling och vågar både kritiskt granska och ifrågasätta. Vidare är du en person som är kommunikativ och som kan uttrycka dig väl. Du är duktig på att samarbeta och vet hur du motiverar till förändring.

Du erbjuds

Du erbjuds ett arbete i ett utvecklingsinriktat team som präglas av framåtanda, engagemang och kunskap samt en arbetsgrupp med lång erfarenhet och kompetens. Du är en viktig funktion där ditt arbete och engagemang berör många medarbetare och medborgare i kommunen.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning, varför du vid frågor är varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Isacson på tel.nr 0766-331448 alternativt via mail: charlotta.isacson@jurek.se . Då urvalet sker löpande är du välkommen med din ansökan redan idag via www.jurekbemannning.se .

Start:

Tjänstejn önskas tillsättas omgående

Ersättning
Enligt överenskommelse

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-18
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3909
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Isacson

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3018229

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: