Ekonom med erfarenhet av fond- och värdepappersadministration

Kammarkollegiet / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Är du ekonom och har erfarenhet av både fond- och värdepappersadministration? Då erbjuder Kammarkollegiet dig en möjlighet att arbeta på eget ansvar tillsammans med andra kompetenta medarbetare för att uppnå kollegiets mål.

Kammarkollegiets avdelning för kapitalförvaltning söker en medarbetare till back office. Avdelningen förvaltar kapital och utför ekonomiadministrativa tjänster åt ca 400 stiftelser och fonder inom det statliga och kyrkliga området. Avdelningen har i dagsläget 30 medarbetare.

Back office har idag fem medarbetare och ansvarar för värdepappersadministration, säkerhetshantering, redovisning i SimCorp Dimension, prisdata, instrumentdata, värdering och prissättning av diskretionära portföljer och fondportföljer, andelsadministration, hantering av affärshändelser samt rapportering till kunder.

Publiceringsdatum
2019-05-10

Dina arbetsuppgifter
Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Avveckla värdepappersaffärer
• Värdera och prissätta portföljer
• Fondadministration
• Säkerhetshantering
• Intern och extern rapportering
• Informera och stödja avdelningens redovisningsekonomer

Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har:

• Akademisk utbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av fond- och värdepappersadministration
• Erfarenhet av affärsavveckling
• Erfarenhet av att arbeta i SimCorp Dimension

Meriterande:

• Erfarenhet av värdering och prissättning av portföljer
• Erfarenhet av säkerhetshantering
• Erfarenhet från arbete i myndighet

Som person är du mycket noggrann, kvalitetsmedveten och van att leverera mot fasta deadlines. Du är flexibel och tar ansvar för dina uppgifter samt har ett strukturerat arbetssätt. I denna roll är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och innehar en hög grad av servicevilja gentemot interna och externa intressenter. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet tillämpar individuell lönesättning och provanställning.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

Omfattning: Heltid

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/karriär, inklusive CV och personligt brev, senast den 24 maj 2019. Märk din ansökan med diarienummer Dnr 2.2.2-4697-19.

Kontakt
Katarina Engström, chef back office, telefon 070-434 20 24

Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48

Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88

Övrig information
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

http://www.kammarkollegiet.se

Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Birger Jarlsgatan 16
11434 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16

Jobbnummer
4780421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: