Ekonom med administrativt ansvar
Wikan Personal AB / Chefsjobb / Simrishamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Simrishamn,
Tomelilla,
Ystad,
Sjöbo,
Skurup eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wikan Personal AB i Simrishamn,
Tomelilla,
Ystad,
Sjöbo,
Skurup eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-04-18Om företagetOlseröds Elektriska Distributionsförening ansvarar för eldistribution till drygt 1800 abonnenter varav ca 1100 är fritidsboende. Vårt elnätsområde sträcker sig längs kusten från Furuboda i norr till Maglehem i söder, därefter västerut till Lillehem och Lökaröd. Den andelsägda ekonomiska föreningen startade redan 1926 och har sina lokaler och kontor beläget i Olseröd. Vi har idag två personer fast anställda samt beredskapspersonal. Vår styrka är hög leveranssäkerhet, hög servicenivå och en personlig lokalkännedom. Vi bedriver även elhandel i dotterbolaget Olseröds Energi AB.
Vår ekonomi- och administrativt ansvariga, Mats, kommer gå i pension under hösten och nu söker vi en person som vill axla rollen framåt. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.
ArbetsuppgifterSom ekonom med administrativt ansvar på Olseröds Elektriska arbetar du brett och självständigt med ekonomi och administration. Du ansvarar för löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, fakturering, lön, statistik, momsredovisning, skatt, månadsavstämningar samt rapportering till styrelse. Du genomför de delar av bokslutsarbetet som du behärskar och är behjälplig med att plocka fram det revisorerna behöver för att slutföra årsbokslutet. Vidare ansvarar du för kundservice, administration av kunduppgifter och avtal, bevakning av dagsaktuella elpriser samt på olika sätt att hålla dig uppdaterad kring nyhetsflödet från branschen. Då vi är ett litet företag får man räkna med att rollen även innebär en del övriga uppgifter så som förberedelser inför styrelsemöten, deltaga på partnerträffar mm.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har minst tre års erfarenhet av en liknande roll inom administration och ekonomi. Det är önskvärt om du har en ekonomisk utbildning och erfarenhet från branschen. Du skall ha god datorvana och vara van användare av ekonomisystem och Office programmen. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, i svenska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som har ett intresse för verksamhetens helhet, som har ett prestigelöst och flexibelt sätt och har förståelse för vad det innebär att arbeta i ett mindre bolag där man hjälper varandra. Vi är måna om våra kunder, det är därför av största vikt att du har ett serviceinriktat och trevligt sätt. I ditt arbetssätt är du effektiv, strukturerad och har stort ordningssinne. Du är van att arbeta självständigt och trivs med det.
Information och kontakt
Tjänsten är på heltid men omfattningen av tjänsten kan diskuteras efter önskemål 80-100 %. Tillsättning efter överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 8 maj 2024.
För mer information kontakta rekryteringskonsult Johanna Fondell på tel. 044-590 65 02.
Välkommen med din ansökan via Wikans hemsida
www.wikan.se.Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på
www.wikan.se Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "12142".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wikan Personal AB (org.nr 556842-7818),
http://www.wikan.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Johanna Fondell
044-5906502 Jobbnummer 8620594
Observera att sista ansökningsdag har passerat.