Ekonom inom kundreskontra för omgående uppdrag
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB / Ekonomiassistentjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-10-21Om företagetHej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) - vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i "bättre-framtids-branschen". Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på
www.clockworkpeople.seArbetsuppgifterTill en av våra kunder i Sandviken söker vi nu en ekonom inom kundreskontra. I denna roll ansvarar du för löpande hantering av kundreskontra och månatliga avstämningar i samband med bokslut. Detta innebär bland annat att du bokför in- och utbetalningar, gör kontoavstämningar samt utfärdar kundfakturor. Du arbetar även med påminnelsehantering, uppdatering av kunddata samt säkerställer en kvalitativ leverans av arbetet tillsammans med dina kollegor i teamet. Självklart ser du till att arbetet utförs i enlighet med svensk lagstiftning och vår kunds interna riktlinjer.
Uppdraget startar omgående och sträcker sig över 6 månader med chans till förlängning därefter. Du förväntas vara på plats hos vår kund i Sandviken 50% av din arbetstid, resterande kan skötas på distans. Vid bokslut kommer du behöva arbeta på plats i högre utsträckning.
ProfilFör att lyckas och trivas i denna roll ser vi att du som söker har några års erfarenhet inom kund- och leverantörsreskontra. Du har goda kunskaper i SAP, Excel och uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Detaljsinne, teamkänsla och engagemang är viktiga egenskaper hos dig som söker denna tjänst. Du har ett strukturerat arbetssätt och lämnar ingenting åt slumpen. Vi tror även att det är viktigt att du har förmågan att driva ditt eget arbete framåt samtidigt som du gärna stöttar dina kollegor när det behövs.
Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Så ansöker duÄr det dig vi söker? Sök då tjänsten via vår hemsida
www.clockworkpeople.se så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående. För vidare frågor kontakta Simon Lindberg på 073-351 27 99 eller
simon.lindberg@clwork.se. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagClockwork Bemanning & Rekrytering AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "12154".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clockwork Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556913-7325),
http://www.clockworkpersonal.se Kontakt Simon Lindberg
simon.lindberg@clwork.se +46 73 351 27 99 Jobbnummer 7097778
Observera att sista ansökningsdag har passerat.