Ekonom för intrastat- och momsredovisning i SAP till Solna
Arena Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Arena Personal AB
Publiceringsdatum2014-03-12Om tjänstenTill vår kund i Solna söker vi en kommunikativ och erfaren ekonom med kunskaper i SAP och erfarenhet av moms- och interstatredovisning. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta omgående och pågå under sex månader med möjlighet till förlängning eller rekrytering för rätt person.
Som ekonom kommer du exempelvis att ansvara för:
• Leverantörsreskontra
• Intrastatredovisning samt momsrapportering på Nordisk nivå
• Avstämning av momskonton
• Uppföljning och övervakning av inköpsorder samt kontakt med godsmottagningen
• Hantera reseräkningar
• Stämma av betalningar
• Rapportering och enklare analyser
• Stödja och assistera controller samt övriga på ekonomiavdelningen
ProfilVi söker dig som har:
• Arbetat minst ett par år brett med redovisning inklusive leverantörsreskontra
• Det är ett krav att du har erfarenhet av intrastatredovisning samt momsrapportering
• Har du tidigare arbetar på Nordisk nivå är det meriterande
• Flytande kunskaper i engelska
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av SAP är mycket meriterande
Vi erbjuder
Arena personal har närmare 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Aktriva. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.
Om företagetVi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Så ansöker duTre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-30
Ange följande referens när du ansöker: 1388
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMorgan Sehlberg 08-587 117 47
FöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
Jobbnummer 1806275
Observera att sista ansökningsdag har passerat.