E-handelscontroller, upphandlings- och avtalsenheten, Region Vär
Region Värmland, Staben för verksamhetsstöd / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Värmland, Staben för verksamhetsstöd i Karlstad Region Värmland ansvarar för hälso- och sjukvård inklusive tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik i Värmland.
Tillsammans är vi nästan 8 000 medarbetare som arbetar för att du som bor och verkar här ska må så bra som möjligt, ha goda möjligheter till en god hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kulturaktiviteter, kollektivtrafik och infrastruktur. Och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig.
Publiceringsdatum2019-03-22ArbetsuppgifterVi söker en engagerad medarbetare, till upphandlings- och avtalsenheten. Enheten arbetar med kategoristyrt inköp vilket är en strategisk processbaserad metod. Nu söker vi en e-handelscontroller till vårt funktionsområde verksamhetsstöd inköp. Du kommer att arbeta självständigt och affärsmässigt med verksamhetsfokus och vara en i inköpsteamet samt i regionens e-handelsprocess.
Enheten är placerad i Karlstad, Regionens hus, och totalt arbetar 15 personer på enheten. Enhetens uppdrag är att, strategiskt och operativt, samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköps- och e-handelsprocessen inom regionen.
I arbetet som e-handelscontroller ingår att:
• utföra analyser på inköpsbeteenden och övrig avtalsuppföljning
• administrera pris- och produktkataloger inom e-handelssystemet
• utföra leverantörsanslutningar
• utbilda beställare och supportfunktioner inom regionen
• utföra direktupphandlingar, beställa varor och tjänster
• stödja och vägleda regionens beställare i upphandlings- och avtalsfrågor
• utföra analysarbete och avtalsuppföljning
KvalifikationerVi söker dig som har yrkeshögskola, högskole- eller universitetsutbildning med inriktning inköp, ekonomi, IT eller annan utbildning/motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren anser likvärdig.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med inköpsverksamhet samt offentlig verksamhet.
Vana vid system för elektroniska beställningar, gärna Raindance, är önskvärt.
Bra datavana krävs. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom
MS Word och Excel.
Som person är du positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och har ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-15
Ange följande referens när du ansöker: Dnr RS/190844
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarica Björk Axelsson, bitr upphandlingschef 054-61 52 68
FöretagRegion Värmland, Staben för verksamhetsstöd
AdressRegion Värmland, Staben för verksamhetsstöd
Landstinget i Värmland
65185 Karlstad
KontorsadressLandstingshuset Karlstad
Jobbnummer 4686951
Observera att sista ansökningsdag har passerat.