E.ON IS söker Problem Manager

E.ON / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON i Malmö, Helsingborg, Tomelilla, Hässleholm, Halmstad eller i hela Sverige

E.ON IS Sverige, grundat i maj 2006, är ett samarbetsbolag mellan E.ON IS GmbH (51%), Tyskland, och E.ON Sverige AB (49%). E.ON IS Sverige är E.ON Sverigegruppens IT-leverantör och har nästan 40 medarbetare som huvudsakligen är placerade i Malmö.
E.ON IS Sverige söker Problem Manager med placering i Malmö
ArbetsuppgifterI dina arbetsuppgifter som Problem Manager ingår att leda och driva det dagliga operativa arbetet inom processen Problem Management. Detta innefattar att koordinera och driva utredningar av enligt ITIL definierade problem, samt att tillse att framtagen process för problemhantering efterlevs. Som Problem Manager är du kontaktperson rörande alla aktuella problem och har ett nära samarbete med såväl interna parter, bl.a. förvaltare, Incident Manager och Change Manager inom E.ON IS Sverige, som extra samarbetspartners. Problem Manager är även E.ON IS Sveriges representant i dagliga frågeställningar och projekt inom aktuellt område i internationella sammanhang inom E.ON IS koncernen.
KompetensprofilDu är systemvetare eller har likvärdig utbildning med goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Tidigare erfarenhet av Problem Management erfordras, innefattande främst god kännedom om tekniskt utrednings-, analys- och felsökningsarbete. Vidare är tidigare erfarenheter av processarbete med god kännedom om och praktiserande av ITIL en förutsättning. Erfarenhet från större internationella organisationer och/eller IT-verksamheter, samt arbete tillsammans med outsourcing partners är meriterande.
Personliga egenskaperFör att lyckas som Problem Manager är det viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo med många parallella arbetsuppgifter och i nya utmanande situationer. Vidare är det viktigt att du är analytisk samt har ett â€?processtänkâ€? som möjliggör att du har förmågan att se såväl helheten som enskilda aktiviteter inom processen Problem Management och E.ON IS Sveriges verksamhet. Du har en god hand med människor och en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Som person är du service minded, ansvarsfull, noggrann och engagerad samt har en god förmåga att arbeta proaktivt och att prioritera.
KontaktinformationFör ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta Rekryterare Camilla Ekenheim på Manpower.
Facklig kontaktHelga Ravn Unionen, 040-25 52 53
Vi arbetar med löpande urval så sänd in din ansökan snarast, allra senast den sista ansökningsdagen.
AnsökanTjänsten söker du genom att klicka på â€?Ansökâ€? nedan.

Publiceringsdatum
2008-10-16

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-11-07
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Camilla Ekenheim, 0703-77 46 49

Företag
E.ON

Adress
E.ON
Carl Gustafs väg 1
20509 Malmö

Jobbnummer
334371

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON: