Du som vill möta kunder i telefon!
Kronofogdemyndigheten / Butikssäljarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Östersund,
Sundsvall,
Härnösand,
Örnsköldsvik,
Hudiksvall eller i
hela Sverige till Östersund
Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter, och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Den här tjänsten är placerad på vår kundserviceenhet. Kundservice är ofta kundens första kontakt med Kronofogden och vårt ansikte utåt. Vi besvarar frågor från kunder som gäller Kronofogdens hela verksamhet. Våra kontakter sker främst genom telefon och mejl, men även via vanlig post, fax och Facebook. Kunskapsområdet är brett och varierat. Det kan handla om allt från att svara på frågor om löneutmätning till att ge kunderna vägledning och stöd för att de själva ska kunna lösa sin situation.
Ditt nya jobb
Arbetet innebär att du besvarar frågor från privatpersoner och företag. Din arbetsdag består av att möta kunder i telefon och mejl, till din hjälp har du flera IT-system. Du har många kundkontakter under en dag, både med dem som vill ha betalt och de som ska betala. En viktig uppgift är att bidra till att kunderna kan lösa sina betalningsproblem frivilligt.
Telefonen är vårt viktigaste arbetsredskap och den informationskanal där du arbetar mest.
Våra öppettider är idag vardagar klockan 8-16,00, din arbetstid är schemalagd.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Publiceringsdatum2018-11-21BakgrundVi söker dig som
• har en avslutad gymnasieutbildning.
• under de senaste fem åren har arbetat minst ett år inom ett serviceyrke som arbetsgivaren bedömer som relevant, där huvudarbetsuppgiften varit kundkontakter i ett högt tempo.
• har goda datorkunskaper, och erfarenhet av att arbeta i flera olika datorsystem samtidigt.
• har goda kunskaper i engelska.
Då vi behöver bredda våra språkkunskaper är det meriterande om du behärskar arabiska eller polska, gärna i både tal och skrift.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Du är en person som tycker om att ge god service.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver därför ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren.
• Du behöver också vara bra på att lyssna och ha en pedagogisk förmåga, så att du på ett enkelt sätt kan ge vägledning och information samtidigt som du använder flera IT-system.
• Arbetet innebär ett högt tempo i kombination med många samtal från människor som befinner sig i en utsatt livssituation. Därför behöver du kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme.
• Du tar dig an varje kundkontakt på ett kreativt sätt, eftersom det är en stor variation bland våra kunder när det gäller situation, ålder, ursprung och språk.
• Som medarbetare och kollega tar du ansvar för ditt lärande och delar med dig av kunskaper och erfarenheter till andra. Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför är det viktigt att du gillar förändring och bidrar till effektiva lösningar.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Anställningen inleds med en provanställning på sex månader.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoanna Sundin, Teamchef
joanna.sundin@kronofogden.se 010-578 98 02
Torulf Bäckman, Teamchef 010-577 64 33
Petrus Potrus, HR-Konsult
petrus.potrus@skatteverket.se 010-5741981
Maria Becht, Facklig kontaktperson SACO 010-578 33 31
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Box 3070
83103 Östersund
KontorsadressBox 3070
Jobbnummer 4470697
Observera att sista ansökningsdag har passerat.