Driven, kommunikativ löneadministratör till Assistansbolaget i Ö

Personalpoolen Mellansverige AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Assistansbolaget i Sverige AB är ett assistansbolag där individen sätts i fokus. Vi ser både till den funktionshindrades och till den anställdes bästa intressen. För att arbeta hos oss krävs ansvarskänsla, medkänsla och respekt för andra människor.

Assistansbolaget har kontor i Örebro, Trollhättan samt i Örnsköldsvik. Hos oss arbetar idag ca 1300 personer. Ett tjugotal av oss arbetar som informatörer, jurister, ekonomer, administratörer och kundansvariga, övriga som assistenter. Läs mer om oss på www.assistansbolaget.se

Driven, kommunikativ löneadministratör

Om tjänsten
På Assistansbolaget söker vi nu en driven, kommunikativ löneadministratör till kontoret i Örebro. Du kommer att bli en av fyra i vårt "löneteam".

Du kommer framförallt att arbeta med att hantera löner för våra assistenter, tidrapportering, reseräkningar och andra utlägg. Andra arbetsuppgifter som tillkommer är mycket registerunderhåll, statistik, dokumentation samt viss fakturering.
I din roll ingår även att ge god service på telefon till våra kunder och assistenter, samt även till olika myndigheter.

Rollen kräver att du är driven, kommunikativ internt och externt. Du ska även förstå innebörden av ditt ansvar för egna kunder, givetvis har du dina två kollegor nära till hands som stöd och råd vid frågor som kräver viss diskussion. Vi vill också att du liksom vi bidrar till vår grupps totala utveckling gällande arbetssätt mm.
Tillsammans hanterar vi cirka 1400-1500 löner varje månad.

Arbetstider är måndag-fredag mellan kl. 08.00 - 16.30, vi har även flextid.
Vårt fina ljusa kontor ligger på Aspholmen, där vi har egna kontorsrum.

Om dig
För att du ska känna dig trygg i din roll ser vi gärna att du som söker har erfarenhet från liknande tjänst sedan tidigare. Vi använder Crona Lön, som lönesystem. Har du arbetat med det är det naturligtvis en fördel, erfarenhet från andra system är också meriterande. Till Crona har vi även ett tidsredovisningssystem kopplat.

För att trivas i rollen som löneadministratör bör du vara en person som gillar att arbeta under eget ansvar. Vi söker dig som är en noggrann, stresstålig och strukturerad person som visar engagemang för dina arbetsuppgifter.

Du har goda kunskaper i det svenska språket samt god datorvana.

I vissa perioder är det högre arbetsbelastning vilket ställer krav på effektivitet, förmågan att prioritera rätt samt ett flexibelt förhållningssätt.

Låter det här intressant? Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Personalpoolen Mellansverige AB på telefon 019-12 60 49 som vi samarbetar med i denna rekrytering.
Söker tjänsten gör du genom att registrerar dig med personligt brev och din CV snarast, dock senast den 16/2 2018 på www.personalpoolen.se/lediga-jobb.
Urval kan komma att ske under ansökningsperioden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-02-05

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Personalpoolen Mellansverige AB

Adress
Personalpoolen Mellansverige AB
Engelbrektsgatan 8
70142 ÖREBRO

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO

Jobbnummer
3946169

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personalpoolen Mellansverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB: