Driven IT-tekniker, Servicedesk, Dansktalande till Stockholm
InfoCare / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare i Stockholm,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Södertälje,
Uppsala eller i
hela Sverige InfoCare söker en ambitiös och utåtriktad IT-tekniker för ett servicedesk-uppdrag i Stockholm. Stor chans för anställning efter projekttidens slut.
Den vi söker brinner för att ge service och tycker om att förmedla sina tekniska kunskaper på ett pedagogisk sätt till användare.
Vara van med att ha många bollar i luften och kunna prioritera. Ha kunskap inom ITIL, kunna jobba på egen hand men även fungera i en mindre grupp.
All kontakt med kund sker via telefon, mail samt på plats (Internt på företaget) varför det är av stor vikt att man besitter en god social förmåga.
Serviceorienterad med tidigare erfarenhet från Servicedesk/Helpdesk, den vi söker kommer att hantera teknisk support, felanmälningar, felsökning, samt lösa övriga tekniska problem i alla former.
Konsulten kommer att vara schemalagda mellan 06-18 och schemalagd hos kund mellan 07:00-17:00. Konsulten skall kunna mycket god Danska i tal och skrift.
Support ges på telefon och mail, samtliga ärenden handläggs via ärendehanterings systemet ServiceNow.
Publiceringsdatum2016-04-21Kvalifikationer• Erfarenhet av att ge teknisk support på Microsoft-Plattformar, AD hantering, Windows klientoperativsystem.
• Skall kunna avhjälpa fel och/eller ge en felanalys för applikationer såsom Office-paketet, outlook, internet explorer samt andra förekommande applikationer.
• Skall kunna omvandla tekniska lösningar till vardagligt språk i både tal och skrift.
• Skall kunna flytande Danska, Svenska och Engelska i både tal och skrift.
Meriterande
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom ITIL baserad ärendehanteringssystem
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom nätverk (E.g Cisco CCNA)
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom MAC
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom CITRIX
För att trivas som IT-tekniker på InfoCare Proffs IT är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, och gillar att ge support, samt att du kan arbeta självständigt. Du har en utpräglad social förmåga och är serviceinriktad, och flexibel. Du kommer att vara anställd av InfoCare Proffs IT och arbeta ute på kundföretaget.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-19
Ange följande referens när du ansöker: 142/128
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInfocare
infocare_mail@luceosolutions.comFöretagInfoCare
AdressInfoCare
16102
16102 0180
KontorsadressKarlsbodavägen 39
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2798992
Observera att sista ansökningsdag har passerat.