Driven Inköpsassistent till världsledande bolag

Xllnc Advise Recruitment AB / Kontorsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xllnc Advise Recruitment AB i Uddevalla, Vänersborg, Trollhättan, Kungälv, Alingsås eller i hela Sverige

Vi har fått chansen att hjälpa vår kund i Trollhättan med att hitta deras nästa Inköpsassistent. Vill du få chansen att vara en del av en internationell arbetsmiljö och arbeta med leverantörer i Europa och USA? Vill du arbeta i ett härligt team där lagarbete är i fokus och där utrymme för utveckling av kompetens och personliga färdigheter finns? Låter detta redan intressant så rekommenderar vi dig att ansöka om tjänsten redan idag, urvalet sker löpande!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Inköpsassistent blir du en del av ett team på 16 inköpare och materialchefer. Avdelningen täcker mer än 100 leverantörer och har en nära relation till värdeflödena som ger dem en unik position för att fastställa korta och korrekta sätt för beslutsfattande och förbättringar. Tillsammans med dina kollegor arbetar du både med interna och externa kontakter för att på bästa möjliga sätt se till att företaget levererar högkvalitativa delar i tid till kunderna. I rollen arbetar du i en internationell arbetsmiljö och majoriteten av leverantörerna finns i Europa och USA. Vi söker dig som vågar ta för dig och prova nya sätt att arbeta för att hela tiden hitta förbättringar i arbetet mot nöjdare kunder.

Exempel på ansvarsuppgifter:

• Leveransbevakning
• Hantering av fakturor
• Arkivering av inköpsdokument
• Administration gällande reservdelar till kund
• Hantering av leverantörsportal
• Mätning och visualisering av KPI:er för att bland annat kunna följa upp ledtider, kvalitetsnivå och kundnöjdhet.
• Administration av IT-roller inom Supply Chain


Din profil

I rollen som Inköpsassistent ser vi att du kan arbeta både självständigt och i team. Du är serviceinriktad och affärsinriktad. Du gillar flexibilitet och kan enkelt anpassa dig till nya situationer. Problemlösning och kreativa tankesätt är något du uppskattar och gärna sprider vidare till andra i din närhet. Du är kommunikativ och kan utan problem kommunicera på både engelska och svenska med interna och externa parter runt omkring dig.

Krav

• Tre till fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Engelska och svenska i tal och skrift
• God kunskap inom MS Office, specifikt Excel
• Erfarenhet av internationell arbetsmiljö
• Kunskap inom ett affärssystem, önskvärt är SAP

Meriterande

• Relevant utbildning inom Inköp/Supply Chain
• Kunskap om flygtekniksprodukter eller ett allmänt tekniskt intresse



Om företaget

Vår kund är ledande leverantör inom flygteknik och finns runt om i världen. Företaget konstruerar och tillverkar innovativa flygsystem och komponenter till över 90% av världens flygplan och motortillverkare. I Trollhättan arbetas det med både militära och kommersiella jetmotorer samt stationära gasturbiner, raketmotorer och olika delkomponenter.
Företaget hjälper sina partners och kunder med de mest komplexa delarna inom flygtekniken. Här får du chansen att arbeta i ett härligt team där lagarbete är i fokus och där utrymme för utveckling av kompetens och personliga färdigheter finns.

Om oss

Xllnc Advise Recruitment är experter på att hitta rätt kandidat för rätt tjänst och har lång erfarenhet av att rekrytera personal inom olika branscher. Med fokus på affärsområdena IT, Teknik och Administration förmedlar vi jobb både till dig med tidigare arbetslivserfarenhet och till dig som är i början av din yrkeskarriär.
I den här tjänsten kommer du under en inledande period arbeta som konsult genom oss för att sedan gå över och bli direkt anställd hos kundföretaget. Som anställd hos Xllnc Advise Recruitment blir du erbjuden en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning. Under tiden du arbetar via oss kommer du även att ha en konsultchef som finns till hands vid eventuella frågor och funderingar.


Villkor

Tjänstgöringsort: Trollhättan
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Konsultuppdrag med plan om övergång till kund
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Urval: Sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-21

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-21
Ange följande referens när du ansöker: 304
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Andersson daniel.andersson@xllncadvise.com

Företag
Xllnc Advise Recruitment AB

Adress
Xllnc Advise Recruitment AB
Östra Varvsgatan 4
21175 Malmö

Kontorsadress
Östra Varvsgatan 4

Jobbnummer
4527902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xllnc Advise Recruitment AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xllnc Advise Recruitment AB: