Driven Customer Support Agent till Avy!
Needo Recruitment West AB / Kundservicejobb / Stockholm
2025-09-17
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Needo Recruitment West AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av en kundnära teknisk roll och trivs med att vara en nyckelperson i den dagliga kunddialogen? Har du ett tydligt driv och uppskattar att arbeta med process - och affärsutveckling? Vill du bli en del av ett scale-up i en spännande tillväxtresa? Då kan rollen som Customer Support Agent hos Avy vara något för dig!
Om Avy
Avy är Sveriges ledande boendeplattform med fokus på boendeupplevelsen. Plattformen samlar allt kring boendet på ett ställe - från hyresbetalning och felanmälan till kommunikation och boendetjänster. Genom smarta integrationer och kundinsikter hjälper Avy fastighetsägare att erbjuda bättre service, öka effektiviteten och arbeta mer hållbart.Idag når Avy nästan 400 000 hushåll och används av 20% av Sveriges hyresgäster. Under 2024 växte bolaget med över 50% och har en marknadsledande position i Norden. Med Sverige som bas fortsätter expansionen för att skapa framtidens boendeupplevelser.
Om tjänsten som Customer Support Agent
I rollen som Customer Support Agent blir du en nyckelperson i den dagliga kunddialogen och den första kontaktpunkten för Avys plattformsanvändare. I rollen samarbetar du tätt ihop med dina kollegor i Avys Delivery-team där ni genom tydliga ansvarsområden verkar för att ge kunden bästa möjliga upplevelse. Dina arbetsuppgifter består av att hantera inkommande ärenden via Zendesk, från inloggnings- och betalningsfrågor till mer komplexa problem gällande produktens funktionalitet. Vidare arbetar du även aktivt med att effektivisera och utveckla supportprocessen, uppdatera kunskapsdatabasen, samt bistå vid nya produktlanseringar.Delivery-teamet präglas av prestigelöshet och samarbete och består av andra Customer Support Agents och Customer Success Managers. Du samarbetar även med andra delar av organisationen, inklusive projektledare, produktutvecklare, IT-teamet och säljavdelningen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:Hantera inkommande ärenden via Zendesk och säkerställa snabb och professionell support.
Agera länken mellan kund och Avys produkt-, teknik- och kundansvarsteam.
Aktivt bedrivaförbättring och effektivisering av supportprocesser, inklusive uppdatera kunskapsdatabasen och bistå vid nya produktlanseringar.
Om dig
Vi söker dig med några års arbetslivserfarenhet från en kundnära roll, gärna inom digital support, SaaS-lösningar eller annan teknisk produkt/tjänst. Du är van att självständigt driva och följa upp ärenden från kunder och slutanvändare på ett professionellt sätt. Du har god system- och datorvana, där erfarenhet av Zendesk eller likvärdigt ärendehanteringssystem är fördelaktigt. Vidare behärskar du svenska och engelska flytande.Som person ser vi att du har en hög social förmåga och är mån om att leverera högklassig service och skapa förtroendefulla relationer. Du är nyfiken och har ett tydligt driv, samt en fallenhet att förstå system, teknik och processer. Samtidigt är du strukturerad och lösningsorienterad och drivs av att hitta smidiga vägar framåt för både kunder och kollegor.
Viktigt för tjänsten är:
Några års arbetslivserfarenhet inom en kundnära roll, med fördel inom digital support eller support av SaaS-lösningar eller annan teknisk produkt/tjänst.
God system- och datorvana.
Har god förmåga att självständigt driva, lösa och följa upp inkommande ärenden från kunder och/eller slutanvändare.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
Meriterande för tjänsten är:Arbetslivserfarenhet av Zendesk eller liknande ärendehanteringssystem.
Tidigare erfarenhet av processförbättring och/eller utveckling av arbetssätt och rutiner.
Avys erbjudande
Avy är marknadsledande i Europa inom sitt segment och befinner sig i en spännande tillväxtresa. Hos Avy får du möjlighet att vara med och forma framtiden i ett innovativt SaaS-bolag som ständigt utvecklas och tar nya marknader. Du blir en del av ett engagerat och ambitiöst team med stark gemenskap, korta beslutsvägar och en kultur som uppmuntrar både professionell och personlig utveckling.
Publiceringsdatum2025-09-17Övrig informationStart: Enligt överenskommelse.Omfattning: 100%, heltid.Placering: Centrala Stockholm.Lön: Enligt överenskommelse.Finner du tjänsten som Customer Support Agent av intresse? Varmt välkommen med din ansökan redan idag, då vi tillämpar löpande urval. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Needo Recruitment West AB (org.nr 559218-3940)
Arbetsplats Avy AB
Kontakt Alice Larsson
alice@needo.se Jobbnummer 9512685