Digital verksamhetsutvecklare
Skurups kommun, IT enheten / Datajobb / Skurup
2022-03-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digital verksamhetsutvecklare" (publicerad 2024-06-24) ⬅️
Visa alla datajobb i Skurup,
Svedala,
Ystad,
Sjöbo,
Trelleborg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skurups kommun, IT enheten i Skurup Vill du vara med och skapa framtiden?
Vi söker dig som vill arbeta i en kommun som är offensiv och med kreativa och utvecklande krafter verkar för att skapa en kommun i tiden och för framtiden. Med dess geografiska läge och goda infrastruktur, samt med en skola med hög effektivitet och goda studieresultat, en vård och omsorg i världsklass samt övrig kommunal service med stor inlevelse och hög leverans är Skurups kommun unik i sitt slag.
Arbetsgivaren verkar för en dynamisk arbetsplats där kreativitet, handlingskraft och professionellt förhållningssätt råder. Utveckling ses som en självklarhet.
Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen. Med ca 15 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap. I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornminnen. Kombinera arbetsliv, familj och fritid i Skurup i Nils Holgerssons hembygd.
1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar.
Tillsammans gör vi skillnad!
Kombinera arbetsliv, familj och fritid i vår fantastiska kommun, här skapar vi utrymme för livskvalitet.
Publiceringsdatum2022-03-24ArbetsuppgifterSom digital verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta tillsammans med kommunens alla förvaltningar och verksamheter för att hjälpa dem att kartlägga deras verksamhetsprocesser med målsättning att digitalisera delar eller valda, och möjliga delar av processen.
Detta kan röra sig om både interna arbetsprocesser inom kommunförvaltningen och processer som riktar sig mot att skapa publika e-tjänster riktade till kommunens medborgare eller företag.
Du kommer att vara systemförvaltare för kommunens e-tjänsteplattform, Selfpoint.
Det innebär att du har det operativa ansvaret för drift och förvaltning av plattformen.
En stor del av ditt arbete kommer att bestå av praktiskt arbete i plattformen, skapa nya e-tjänster, utveckla befintliga e-tjänster samt felsökning och support av befintliga e-tjänster.
Du kommer att organisatorisk vara placerad på kommunens IT-enhet men för rapportering och prioritering av arbete med kommunens e-tjänster har vi en digital styrgrupp där du kommer att vara sammankallande och driva arbetet.
Du kommer även att ingå i kommunens digitaliseringsgrupp som består av representanter för alla kommunens förvaltningar.
Aktivt nätverkande är en naturlig del av din vardag och som person har du intresse för hur andra ser på och löser olika frågeställningar inom ditt ansvarsområde. Du omvärldsbevakar aktivt inom ditt område för att få inspiration och tar med dig idéer från liknande verksamheter som du omsätter praktiskt hos oss.
KvalifikationerVi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning, alternativt erfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Du har god erfarenhet av processkartläggning, projektarbete och en har god teknikförståelse. Meriterade är erfarenhet av arbete med att skapa e-tjänster i en e-tjänsteplattform. Du brinner för smarta digitala lösningar. Du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, tar ansvar för din uppgift och driver egna processer vidare. Du har en förmåga att se helheten och att sätta dig in i olika verksamheters utmaningar och översätta dessa till digitala möjligheter.
Du är analytisk och har ett strukturerat arbetssätt. Du har en förmåga att se både helhet och detaljer. Därtill har du lätt för att samarbeta prestigelöst och en förmåga att engagera andra.
För oss är det viktigt att du är nyfiken och tar egna initiativ för att kontinuerligt utveckla och förändra vår verksamhet i linje med beslutade strategier.
Du kommunicerar obehindrat på svenska, är mycket kommunikativ och kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. Du bör också ha goda kunskaper i engelska utifrån teknisk dokumentation. Du skall känna dig trygg i att prata inför båda små och stora grupper.
Erfarenhet av att nätverka i både interna och externa sammanhang och sprida och delge kunskap samt information.
Det är viktigt att du kan förmedla teknisk information på ett förståeligt och pedagogiskt sätt.
Du behöver trivas med att både arbeta ute i verksamheterna och arbeta på egen hand i e-tjänsteplattformen.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid rekryteringen.
Vill du ha ett utvecklande, intressant och digitalt uppdrag? Sök då tjänsten som digital verksamhetsutvecklare i Skurups kommun!
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträdde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkurups kommun, IT enheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1104486".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skurups kommun (org.nr 212000-1082)
Arbetsplats Skurups kommun, IT enheten
Kontakt IT-chef
Marie Hagerstad
0411-53 60 07 Jobbnummer 6470510
Observera att sista ansökningsdag har passerat.