Digital Marketing Specialist med SEM/SEO-fokus
Infobric Group AB / Marknadsföringsjobb / Jönköping
2025-12-04
Visa alla marknadsföringsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Infobric Group AB i Jönköping,
Arboga,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi är ett av Sveriges största SaaS-bolag som genom innovativ teknik digitaliserar byggbranschen för att göra den säkrare, mer produktiv och mer hållbar. Hos oss blir du en del av ett kreativt team där du får utvecklas, ta dig an spännande utmaningar och samtidigt ha kul på vägen! Vi söker nu fler kollegor som vill vara med på resan att digitalisera en av världens största branscher och bidra till ett hållbart samhälle.
Vi är över 300 kollegor i Norden och Storbritannien. Vårt huvudkontor ligger högst upp i nybyggda Science Park Towers i Jönköping. Vi söker dig som vill ta lead på vår digitala närvaro och hjälpa oss att fortsätta växa i kanalerna där våra kunder rör sig. Som Digital Marketing Specialist får du en central roll i vårt marknadsteam där du driver trafik, stärker varumärket och utvecklar vår digitala marknadsföring.
Det här kommer du att göra:
Planera, skapa, optimera och följa upp kampanjer i Google Ads, Meta och LinkedIn
Driva vårt SEO-arbete och öka den organiska synligheten för Infobrics webbplats
Arbeta tätt med affärsområdet Workforce och samtidigt driva koncernövergripande initiativ inom SEO och SEM
Analysera resultat, identifiera förbättringar och implementera åtgärder som ökar trafik, konverteringar och ROI
Här får du stort mandat, möjlighet att påverka och chans att göra verklig skillnad. Rollen är helt på plats, vilket gör att du kommer nära kollegorna och får vara en självklar del av vår kontorskultur.
Vad söker vi hos dig:
Du har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller kommunikation, och några års erfarenhet av digital marknadsföring, antingen inhouse eller på byrå. Du är van att arbeta datadrivet, gillar att se resultat och tar ansvar för dina projekt. För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Goda kunskaper i Google Analytics, Google Ads, LinkedIn och Meta
Förståelse för SEO och erfarenhet av SEO-anpassad copy
Erfarenhet av att samarbeta med flera avdelningar och driva egna projekt
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Erfarenhet av e-handel och/eller projektledning är ett stort plus
Vad vi erbjuder:
En nyckelroll i ett snabbväxande techbolag
Stor möjlighet att påverka vårt digitala arbete
Nära samarbete med engagerade kollegor
En kultur präglad av öppenhet, kreativitet och lagarbete
Platt organisation med stort eget ansvar
Toppmodernt kontor med gym, frukost och veckovis fika
Praktisk information: Placering: Jönköping eller Stockholm
Omfattning: heltid
Start: 1 mars
Tjänsten är ett vikariat på 18 månader med goda möjligheter till fortsatt anställning
Du rapporterar till Marketing Manager för affärsområdet Workforce
Så här söker du tjänsten
Sök enkelt med din LinkedInprofil eller bifoga CV.Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas snabbt så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Infobric Group AB (org.nr 559180-2029),
https://infobric.com Arbetsplats Infobric
Jobbnummer 9629292