Detaljfokuserad avgiftshandläggare till Västerås stad

Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning / Ekonomiassistentjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning i Västerås

Vill du arbeta i en kreativ miljö där du får möjlighet att arbeta med erfarna och professionella kollegor, där ni tillsammans arbetar med siffror, bedömningar och regelverk? Biståndsenheten äldreomsorg söker nu en avgiftshandläggare då en av våra kollegor kommer går på föräldraledigt. Hos oss får du chansen att bli specialist på avgiftshandläggning!

På Biståndsenheten äldreomsorg arbetar 31 engagerade och kompetenta medarbetare. Förutom avgiftshandläggare arbetar även biståndshandläggare, teamledare, enhetschef och administratörer på enheten. Du kommer att ingå i ett team om totalt fem avgiftshandläggare varav en teamsamordnare. Vi finns i trivsamma lokaler nära centralstationen med fin utsikt över Mälaren och staden. Vår arbetsmiljö präglas av hög kompetens och erfarenhet, professionella ambitioner, flexibel arbetstid, möjligheter till egen utveckling och ett gott kamratskap. Samarbete och framåtanda präglar vår arbetsplats. Under introduktionstiden får du som nyanställd hjälp och stöd av teamet för att du ska bli trygg och känna dig som en specialist i din roll som avgiftshandläggare.

Varmt välkommen att läsa mer om oss och om vår förvaltning www.vasteras.se/socialanamndernasforvaltning. Du kan även följa oss som arbetar inom förvaltningen i vår vardag genom vår Instagram: www.instagram.com/snfvasteras.



Publiceringsdatum
2018-02-02

Arbetsuppgifter
"Jag trivs väldigt bra på min tjänst. Här stöttar vi upp varandra! Trots att man kan tro att mitt jobb består av bara en uppgift så är min arbetsdag väldigt varierande." /Marie Spinos, avgiftshandläggare och samordnare.

Som avgiftshandläggare arbetar du med att handlägga, beräkna samt fatta beslut om avgifter med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Du skapar, justerar och annullerar fakturor i ekonomihanteringssystemet Raindance. Arbetsåret och arbetsdagen som avgiftshandläggare följer ett tydligt mönster. I början av året fokuserar teamet på avgiftsbeslut och inkomstförfrågan och andra halvan av året ligger kvalitetssäkring och utvecklingsarbete i fokus.

Du kommer samverka med interna kontakter som biståndshandläggare och stadens ekonomicenter. Via mejl och telefon har du även kontakt med enskilda, utförare och anhöriga. Du ger alla ett professionellt bemötande och visar att du bryr dig. Kontakterna kan gälla allt från frågor kring avgifter och fakturor till övriga frågor som behöver hänvisas vidare. Du hanterar även kravhantering, utanordningar och överklaganden samt handlägger förbehållsbelopp. Du arbetar självständigt, men hos oss värdesätter vi ett gott samarbete där vi hjälps åt vilket bidrar till ett bra arbetsklimat. Vi är kollegor som bryr oss om och stöttar varandra!



Kvalifikationer
Vi söker dig som är lite av en sifferentusiast, med det menar vi att du är noggrann och drivs av att arbeta kvalitetsmedvetet utifrån lagar och regelverk. Du har minst en gymnasial examen med ekonomisk eller administrativ inriktning. Har du någon vidareutbildning koppat till området är det ett stort plus. Du har erfarenhet av administrativt arbete med inriktning mot ekonomi, administration och kundservice. Om du har erfarenhet från avgiftshantering inom vård och omsorg alternativt från myndighet är det en fördel. I rollen som avgiftshandläggare då du arbetar med myndighetsutövning är det positivt om du har tidigare erfarenhet av det.

Du är van att använda telefon och dator i ditt arbete och du har goda kunskaper i Officepaketet. Om du har kunskap i systemen Pulsen combine eller ekonomihanteringssystem som exempelvis Raindance är en fördel. Eftersom du kommer ha många kontakter internt som externt är det viktigt att din kommunikativa förmåga behöver vara god i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Du bidrar i kvalitetssäkringen av rutiner och arbetssätt. Vi tror även att du uppskattar struktur och att få planera ditt arbete självständigt. Då ni i team arbetar mycket självständigt samt har fokus på utveckling vill vi att du kan ta egna initiativ till förbättringar.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
I denna rekrytering vill vi att du bifogar CV och ansökningsbrev i din ansökan. Du kan ladda upp filer i word- och pdf-format. Glöm inte att klicka på den gröna knappen "ladda upp", annars bifogas inte filerna.
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag. I Västerås stad strävar vi efter att varje dag leva upp till vår värdegrund "Alltid bästa möjliga möte". Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad.

Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. , upphör: Föräldravikariat. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-19
Ange följande referens när du ansöker: 2018/00069
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Karin Andréasson 021-39 27 25
Avgiftshandläggare Marie Spinos 021-39 27 25
HR-konsult Sanny Norlin 021-39 17 23

Företag
Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning

Adress
Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning
Västerås
72187 VÄSTERÅS

Kontorsadress
72187

Jobbnummer
3942081

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning: