Demand Manager till Faiveley Transport

Faiveley Transport Nordic AB / Organisationsutvecklarjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Faiveley Transport Nordic AB i Landskrona, Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Faiveley är en global aktör inom järnvägsmarknaden och erbjuder kunder inom tågbranschen ett brett produktsortiment inom luftkonditionering, dörrsystem, elektromekanik, elektronik, bromssystem och koppel med efterföljande komplett underhållsservice under produkternas livscykel. Företaget har ca 6 000 anställda i 25 länder och en omsättning på 1 miljard euro. Vår styrka ligger i att erbjuda och leverera ett komplett utbud av standard- och kundanpassade lösningar baserade på mångårig erfarenhet av världsledande forskning & utveckling och egen produktion. Huvudkontoret finns i Paris, Frankrike, med dotterbolag i Europa, Nord- och Sydamerika, Asien och Australien. Faiveley Transport Nordic AB i Landskrona som ''Center of Competence' tillverkar, utvecklar och marknadsför blockbromsar och bromsregulatorer.

Faiveley Transport Noridc AB utför även service, underhåll och uppgradering/ombyggnad av kompletta bromssystem, koppel, dörrsystem, luftkonditionering samt elektronik för ett brett spektrum av tåg, lok, vagnar, tunnelbanevagnar och spårvagnar inom Norden. Vi är idag 150 anställda och har en omsättning på ca 310 MSEK.

Faiveley söker en Demand Manager.

Tjänsten rapporterar till Supply Chain Manager

ArbetsuppgifterAnsvar för S&OP processen samt orderhantering för kunder och systerbolag. Till din hjälp har du en erfaren medarbetare som rapporterar till dig. Arbetet innebär både utvecklingsorienterade arbetsuppgifter och rutinmässiga administrationsuppgifter;

• Vara motorn i vår S&OP process
• Utveckla våra prognosverktyg och skapa underlag för försäljningsprognoser samt kapacitetsplanering internt och hos våra leverantörer
• Skapa goda relationer med våra internationella systerbolag.
• Samarbete med sälj organisationen för att finna realistiska prognoser.
• Bevaka leveranser från våra systerbolag och hålla dem uppdaterade på våra leveranser till dem.
• Orderregistrering och uppdatering av orderbok.
• Rapportering av nyckeltal
• Logistik och frakthantering
• Ge energi till din omgivning

Kompetenskrav¨

• Högskoleingenjör eller civilingenjör med inriktning Supply Chain Management alternativt erfarenhet med likartat arbete med starka referenser
• Skicklig i engelska både tal och skrift. Tyska och franska är meriterande.
• Erfarenhet i Movex och BI är meriterande.
• Mycket god vana att arbeta i Excel. (cliq view, access är meriterande)

Personliga Egenskaper

• Drivande och självständig, lagspelare
• Nyfiken med vilja att förändra
• Hög personlig effektivitet och snabb i omställning mellan arbetsuppgifter
• Kreativ i att finna nya lösningar, ser förbättringar som normaltillstånd

Vill du jobba i en framtidsbransch och i verkligt internationell miljö - men i ett litet trivsamt bolag? Då är detta jobbet för dig!

Tjänsten skall tillsättas snarast.

Skicka din ansökan till HR.lkr@faiveleytransport.com

Vill du veta mer om tjänsten? Maila till Supply Chain Manager steinar.haugen@faiveleytransport.com

Publiceringsdatum
2013-11-27

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare

Tillträde
Snarast möjligt

Ersättning
Fast lön
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-07
Ansökan kan skickas till e-postadress: HR.lkr@faiveleytransport.com

Företag
Faiveley Transport Nordic AB

Adress
Faiveley Transport Nordic AB
Box 515
26124 LANDSKRONA

Kontorsadress
Andra Tvärgatan 41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0418-54400
Faxnummer: 0418-54492

Jobbnummer
1713938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Faiveley Transport Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Faiveley Transport Nordic AB: