Delprojektägare till Arbetsmarknadsenheten
Lindesbergs kommun, Arbetsmarknadsenheten / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Arbetsmarknadsenheten i Lindesberg Välkommen till Arbetsmarknadsenheten!
Alla människor kan och vill utvecklas och vi bidrar med att stegförflytta de som behöver vårt stöd för att bli självförsörjande, genom utbildning och arbete. Framförallt har vi fokus på de som är i behov av fördjupat stöd och vägledning för att komma ut på den reguljära arbetsmarknaden.
Hubbar för digital kompetens är ett treårigt projekt som finansieras med medel från Asyl-, migrations- och integrationsfonden (AMIF). Projektet ska skapa en modell för systematiskt arbete med digital kompetens där delregionala hubbar upprättas för att utveckla arbetssätt, verktyg och metoder för digitaliserande insatser till nyanlända. Lindesberg, Laxå, Karlskoga och Örebro kommun är projektpartners och ska därför upprätta digitala hubbar. Du utgår ifrån Lindesbergs kommuns arbetsmarknadsenhet men då projektet är länsövergripande så ingår det en hel del resor. Visst erfarenhetsutbyte ska även ske på EU-nivå.
Publiceringsdatum2020-05-08ArbetsuppgifterSom delprojektledare för projektet "Hubbar för digital kompetens" kommer du att arbeta med tredjelansdmedborgare (nyanlända i Sverige), såväl enskilt som i grupp för att utveckla deras digitala kompetens och öka deras användande av digitala tjänster. Arbetet fokuserar på att utveckla deltagarnas kunskaper, färdigheter, vilja, motivation och styrkor allt för att hitta varje persons unika nästa steg i det svenska samhället.
Som delprojektledare organiserar, leder och genomför du insatser, som syftar till att deltagarna ska komma närmare en god digital kompetens. Arbetet kommer att vara väldigt hands- on där du möter deltagarna och stöttar dem i olika digitala tjänster, genomför utbildningar och workshops du leder både det operativa och strategiska arbetet i den digitala hubben som upprättats i Lindesberg.
Delprojektledarna arbetar delregionalt för spridning av projektet över hela länet vilket innebär att ditt arbetsområde inkluderar hela norra länsdelen. Arbetet inriktar sig också mot att utveckla arbetssätt, verktyg och metoder för digitaliserande insatser till nyanlända. Det kommer också handla om kontaktskapande och nätverkande då det i ditt arbete ingår att aktivt söka efter information, goda exempel för att utveckla den digitala hubben. Tillsammans med en huvudprojektledare på Länsstyrelsen och tre delprojektledare i Karlskoga/Degerfors, Laxå och Örebro utgör ni en projektgrupp som driver projektet framåt.
KvalifikationerKvalifikationer• Högskoleutbildning
• God digital kompetens samt erfarenhet av att hantera digitala verktyg och tjänster
• Goda kunskaper om offentlig sektor och det svenska samhället
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Körkort B
Meriterande
• Språkkunskaper inom arabiska, tigrinja, somaliska och persiska är meriterande
• Vana av att leda seminarier och workshops
• Erfarenhet av att leda och engagera människor och grupper
• Vana av att möta målgruppen asylsökande/nyanlända
• Erfarenhet av kommunal och statlig verksamhet
• Pedagogisk erfarenhet
ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde augusti 2020. Tjänsten är en allmän visstidsanställning under projekttiden som avslutas våren 2022.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLindesbergs kommun, Arbetsmarknadsenheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2020/6".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Lindesbergs kommun, Arbetsmarknadsenheten
Jobbnummer 5218531
Observera att sista ansökningsdag har passerat.