Delgivningshandläggare till Nationell desk i Stockholm

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
2024-08-12


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polismyndighetens Delgivningssektion är en växande verksamhet med såväl nationella och regionala uppdrag. En nationell beredning pågår kring utvecklandet av verksamheten angående omhändertagandet av ny beslutad lagstiftning. Region Stockholm bedriver en nationell pilot beträffande omedelbar tillgänglighetsdelgivning (OTGD) där pågående uppbyggnad och framtagande av nationella rutiner och arbetsmetoder är prioriterat.

Den nationella deskfunktionen bistår hela Polismyndigheten och andra rättsvårdande myndigheter och har ett högt inflöde av inkomna ärenden av skiftande karaktär. Sektionen består idag av en sektionschef, gruppchefer, operativ koordinator samt medarbetare. Tillsammans ska vi växa till 36 medarbetare och kanske är du en av dem. Arbetsgrupperna består idag av två fältgrupper samt en inre spaningsgrupp inklusive nationell desk.

Sektionen söker nu två delgivningshandläggare till region Stockholm som vill vara med och bygga upp denna del av verksamheten.

Publiceringsdatum
2024-08-12

Arbetsuppgifter
I rollen som handläggare på nationell desk kommer du att ansvara över efterlysningar i interna system, vara kontaktyta mot samt samverka med andra verksamheter och agera ledningsstöd till sektionens ledningsgrupp. Arbetet är även till stor del serviceinriktat, du kommer bland annat att hantera administrativa uppgifter såsom funktionsbrevlådor, ansvara för diarieföring samt diverse personaladministration. Därtill bemannar du växel, sköter inköp och inventering, samordnar mötesstruktur samt posthantering.

Observera att du vid behov kan komma att bli arbetsledd inom samtliga funktioner på sektionen samt att beredskap kan komma att bli aktuellt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara över efterlysningar och diarieföring av OTGD i interna system
• Vara kontaktyta mot andra myndigheter
• Agera ledningsstöd
• Hantera uppbyggnad av ledningssystem
• Personaladministration
• Hantera inköp och inventering
• Hantering av funktionsbrevlådor
• Samordna mötesstruktur och bokning av lokaler

Du kommer vid anställning att få introduktion, handledning och relevant utrustning för uppdraget.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Godkänd gymnasieexamen
• B-körkort
• Två års arbetslivserfarenhet från administrativt arbete eller liknande som arbetsgivare bedömer relevant
• Yrkesmässig vana vid arbete med dator som främsta verktyg
• Goda kunskaper i MS Officepaketet och särskilt Excel
• Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av liknande arbete i statlig tjänst eller offentlig sektor
• God IT-vana
• Erfarenhet av att företräda myndighet och verka i externa forum
• Eftergymnasial utbildning inom juridik eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling

Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs med att arbeta i en händelsestyrd och operativ verksamhet och har förmågan att snabbt kunna tempoväxla. Du har lätt för att prioritera bland arbetsuppgifter och trivs med att ge god service både internt och externt samt har en god förmåga att kommunicera inom olika kontaktytor. Dina arbetsuppgifter ställer höga krav på noggrannhet och att du är flexibel, prestigelös samt har en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Vidare ser vi gärna att du har en mycket god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp utefter fattade beslut.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi kommer att använda oss av ett arbetsprov som en del i urvalsprocessen för denna rekrytering.

Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flexibel arbetstid, vardagar 06.00-22.00
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare delgivning

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV samt besvara ett antal urvalsfrågor, som baseras på kravprofilen för aktuell rekrytering, där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer. Du kan se den fullständiga kravprofilen i jobbannonsen och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C201648/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Kontakt
Gruppchef inre spaning och nationell desk
Maria Pheiffer
maria.pheiffer@polisen.se

Jobbnummer
8833341

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: