CX utvecklare till Norrtåg i Umeå
Experis AB / Marknadsföringsjobb / Umeå
2025-01-17
Visa alla marknadsföringsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Robertsfors,
Bjurholm eller i
hela Sverige Vill du vara med i utvecklingen av tågtrafiken i norra Sverige? Norrtåg söker nu en ny kollega som ska ansvara för att utveckla och genomföra strategier som förbättrar resenärsinformationen, utföra kundundersökningar och skapa mervärde för kunderna - våra resenärer. Låter det intressant ska du läsa vidare!
Vi erbjuder
Regional tågtrafik är ett expansivt utvecklingsområde som växer över hela världen. Norrtåg är ett litet och smidigt bolag i en stor verksamhet där vi har en nyckelroll i norra Sveriges nutid och framtid som världsledande. Ytterst är målet ännu fler och mer nöjda resenärer och trafik med hög kvalitet. Vi erbjuder ett spännande arbete med en hög grad av påverkan och möjligheter i en tid av stark utveckling.
Vi har vårt kontor i Umeå, men arbetar över hela norra Sverige. Som medarbetare på Norrtåg kommer du till ett litet tight team med kompetenta och drivna kollegor där du får en möjlighet att växa in i företaget och, med frihet under ansvar, forma din roll. Du får en trygg arbetsgivare med ett stort engagemang och stor betydelse för hela Norrtåglands utveckling.
Om Tjänsten
Som CX utvecklare hos oss kommer du att ha ett brett arbetsområde och ditt arbete kommer direkt bidra till att skapa en förstklassig reseupplevelse och en hög kundnöjdhet. Rollen kommer i första hand hantera arbetsuppgifteter som:
* Säkerställa att användarvänlig och aktuell information finns tillgänglig för resenärer genom alla kommunikationskanaler
* Leda arbetet med Norrtågs app och hemsida vad gäller utveckling och underhåll
* I samarbete med kommunikations- och marknadsteamet utveckla processer för resenärskommunikation
* Lära känna och förstå våra resenärer.
* Identifiera förbättringsområden och rekommendera förändringar i tjänster och processer
* Presentera resultat och insikter och föreslå åtgärder baserat på kundernas feedback.
* Följa upp kundkontaktytor och arbeta för att en god helhetsupplevelse av Norrtåg.
* Utveckla och implementera initiativ som ökar kundvärdet, såsom lojalitetsprogram, specialerbjudanden och tjänster som förbättrar resenärsupplevelsen.
Du rapporterar till marknads- och försäljningschef.
Vem är du?
Vi söker dig som vill ta en nyckelroll i att skapa en bättre upplevelse för våra tågresenärer. Du har en god förmåga att arbeta strukturerat och har en stark känsla för god service och ett genuint engagemang för kundnöjdhet.
Du har relevant utbildning inom service, marknadsföring, kommunikation eller liknande område. Har du yrkeserfarenhet av service och implementering av processer för arbeten med kundnöjdhet är det meriterande.
Du har förmåga att analysera kunddata och använda insikter för att driva förbättringar och kan planera och projektleda enkätundersökningar och genomföra dessa. För detta krävs en god samarbetsförmåga, då detta koordineras tillsammans med aktuell operatör.
För att lyckas i rollen ser vi att du har en stor förståelse för digitala verktyg och olika plattformar och vana av att använda digitala hjälpmedel för att förbättra kundnöjdhet. En del i utvecklingen av kundnöjdhet är att bygga upp ett CRM-system.
Vi uppskattar kollegor som är prestigelösa, nyfikna och resultatorienterade. Är du dessutom en driven initiativtagare som trivs med stort eget ansvar kommer du att trivas hos oss!
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter.
Om Norrtåg
Norrtåg är det regionala tågbolaget i Norrland och finansieras av biljettintäkter och och de fyra nordligaste regionerna (intäkter från staten). Norrtåg AB är beställare av trafiken och tillhandahåller fordon och depå till den upphandlade operatören som utför trafiken (VY idag). Tågtrafiken är en viktig faktor för Norrlands regionala utveckling och ska tillsammans med övrig kollektivtrafik bilda ett väl sammanhållet och attraktivt trafiksystem. Bolaget verkar för att på affärsmässiga grunder, erbjuda samhällsekonomiskt effektiva, attraktiva och långsiktigt hållbara resmöjligheter för de som bor i, verkar i eller besöker regionen. Läs mer om vår verksamhet på
www.norrtagab.seKontaktuppgifter och ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för Norrtågs räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Norrtåg AB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Nilsson på telefonnummer: 070-6052323 eller via e-post:
ulrika.nilsson@jeffersonwells.seVi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är den 28 febr, men ansök gärna redan idag.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2af2ddb5-02d8-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Norrtåg
Kontakt Ulrika Nilsson
+46706052323 Jobbnummer 9110608