Customs Process Administrators
KGH Customs Services AB / Backofficejobb / Strömstad
2020-12-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customs Process Administrators" (publicerad 2022-05-11) ⬅️
Visa alla backofficejobb i Strömstad,
Tanum,
Dals-Ed,
Munkedal,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KGH Customs Services AB i Strömstad,
Munkedal,
Eda,
Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Facilitating Trade for Sustainable Growth!
If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organization, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become the largest independent European provider of international trade and customs solutions and services.
Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe. We are more than 750 colleagues operating in 13 countries. Our business model and customer offering addresses strategy and compliance, operations and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.
Vi söker fler handläggare till vårt kontor i Strömstad
Vi söker fler handläggare, Customs Process Administrators, till vårt kontor i Strömstad.
• Key Account Department - Tillsvidaretjänst
- Special Field Department - Tillsvidaretjänst
Att jobba hos oss innebär att upprätta tulldeklarationer för ett antal fasta kunder med återkommande uppdrag enligt gällande regelverk.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
- Administrera tulldeklarationer
- Tolka regelverk
- Klassificera varor
- Ha en god dialog med kunder, Tullverket och andra myndigheter
Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.
Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande jobb. Är serviceinriktad med förmåga att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet samt godkänd gymnasieutbildning
- Positiv inställning och förmåga att skapa goda kundrelationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Hög servicekänsla och är lösningsorienterad
- Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt
På grund av rådande omständigheter med Covid 19 , så kan det komma att ske förändringar.
Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas.
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med din ansökan!
Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.
This is our story. What's yours?
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2020-12-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKgh Customs Services AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/61".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kgh Customs Services AB (org.nr 556096-7431)
Arbetsplats KGH Customs Services
Jobbnummer 5473199
Observera att sista ansökningsdag har passerat.