Customer Support Representative till Gripen Support!
Saab AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab AB i Linköping,
Motala,
Norrköping,
Haninge,
Nyköping eller i
hela Sverige På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.
Vad du blir en del av
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln. Support Solutions är en avdelning inom affärsenheten Air. Vi omsätter c:a 650 miljoner kronor och har fler än 250 medarbetare på våra huvudorter i Linköping, Nyköping, Östersund och Ljungbyhed.För att klara våra långsiktiga åtaganden inom eftermarknad för Gripen verksamheten, behöver vi förstärka vår logistikenhet med en person på Customer Support. Vi söker nu dig som vill bli en i vårt team i Linköping.
Din framtida utmaning
Vi söker dig som vill arbete som kundrepresentant Customer Support och trivs i en affärsorienterad miljö med såväl små affärer såsom stora helhetsåtaganden. För att lyckas i uppdraget krävs god kännedom om kundens verksamhet, krav och förväntningar.Du blir en del av en gruppen Customer Support, en funktion som ansvarar för att koordinera och agera som gränssnitt mot våra Gripen kunder, både svenska och utländska, när det gäller reservdelar och utbytesenheter (UE). Du kommer att ansvara för utländska kunder och det är din uppgift att driva och säkerställa att vi möter kundernas krav och förväntningar.Utöver kunddialogen innebär arbetet även interaktion och samarbete med flera olika kontakter, både inom den egna logistikgruppen men även med andra organisationsenheter inom Saab.I arbetet ingår också att driva och delta i både målstyrnings- och förbättringsarbete. Du kommer att vara stationerad i Linköping men tjänsteresor kan förekomma.Tjänsten innebär bland annat:* Koordinering och sammanhållande inom Saab för reservdels-/UE-anskaffning för eftermarknaden;* Att vara sammanhållande vid förfrågningar från kund, kalkylera och ta fram offertunderlag;* Ta emot och initiera beställningar, orderbekräfta och följa upp genom leveransbevakning;* Ansvara för kommunikationen med kund och regelbundet rapportera leveransstatus;* Medverka vid möten med kund; samt * Ansvara för vår prestanda med avseende på leveranssäkerhet, svarsprecision samt kundnöjdhet.
Den du är idag
Som kundrepresentant på Customer Support funktionen söker vi en person som trivs i en affärsorienterad miljö, aktivt strävar mot hög servicenivå och kundtillfredsställelse genom sin förmåga att etablera en bra dialog med både kunder och vår Saabs interna verksamhet.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, och för att passa i rollen tror vi att du:* har en mycket god affärsmässig förståelse;* har starkt driv, engagemang och förmåga att få saker att hända; samt* är ansvarstagande och samarbetsorienterad.Har du tidigare arbetat med Gripen systemet är det meriterande. Erfarenhet av IFS (ERP/Sherpa), LEAN-arbete och målstyrning är också meriterande. Du har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Goda kunskaper i Excel är ett krav.Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Publiceringsdatum2015-05-12KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngemar Bengtsson, Rekryterande chef 013-183949
FöretagSaab AB
AdressSaab AB
Nobymalmsvägen
58182 Linköping
KontorsadressNobymalmsvägen
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2290265
Observera att sista ansökningsdag har passerat.