Customer Support Engineer
Social Success Sverige AB / Supportteknikerjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Social Success Sverige AB i Gävle,
Malmö eller i
hela Sverige Customer Support Engineer
InCoax Networks utvecklar innovativa lösningar för bredbandsuppkoppling. Med In:xtndTM erbjuder vi världens ledande telekom- och bredbandsoperatörer nästa generations smarta och hållbara nätverklösningar.
Till vårt kontor i Gävle söker vi en Customer Support Engineer med ansvar att bemanna vår customer support. Du kommer att arbeta med kunder på den svenska, europeiska och globala operatörsmarknaden. Tjänsten innebär att upprätthålla en hög servicenivå till våra kunder och hantera supportärenden enligt vår process. Du kommer att arbeta med både nya och befintliga kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Administrera felrapporter och begäran om funktionstillägg från kunder (registrera/beskriva).
Reklamationshantering av produkter (RMA).
Testning av returnerade produkter.
Problemlösning utifrån befintliga manualer och instruktioner.
Hålla kunder uppdaterade på ärendeprogress.
Felsökning, konfigurering och uppgradering av utrustning i kundens nätverk. Eskalera ärenden till System Engineering och Development
Successivt delta i mer avancerad problemlösning till kunder tillsammans med System Engineer.
Stödja System Engineer med utbildning hos kunder.
Delta i utveckling och implementation av nya verktyg/processer och system i kundsupportverksamheten.
Erfarenhet/Utbildning
Gymnasie- eller Högskoleingenjör med elektronik och/eller mjukvaruinriktning.
Vi vill helst att du har kunskap och någon erfarenhet av IP-baserade nätverk (nätverksdesign, installation, konfiguration, felsökning och drift). Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande kunskaper och erfarenheter:
Koaxialnätverk och kabel och satellit TV.
Grundläggande RF-kunskaper.
Linux.
Erfarenhet av att jobba i Jira, Office365 och Super Office.
Tidigare erfarenhet av kundsupport och tekniskt säljstöd inom relevanta områden.
Eftersom tjänsten utgör en viktig komponent i InCoax serviceerbjudande till våra kunder vill vi att du har en utåtriktad personlighet och gillar att samarbeta med olika människor internt och externt. Tjänsten innebär frekvent kontakt med våra kunder och kan även successivt innebära tjänsteresor inom och utanför Sverige.
InCoax är i ständig utveckling; kompetens, engagemang, delaktighet och respekt är några av de värderingar som genomsyrar vårt dagliga arbete. Delar du dessa blir du snabbt en del i verksamheten och har möjlighet att vara med att forma och utveckla den.
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Gävle
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-09-30Så ansöker duUrval sker löpande. Vi samarbetar med Social Success Sverige AB för denna rekrytering. För mer information är du mer än välkommen att höra av dig till Ulrika Mårtén på tel+46 (0)70-2618561. Skicka CV med följebrev till
ulrika@socialsuccess.se.
Om InCoax
Vår utveckling av produkter på MoCA Access 2.5 har gett oss ett stort tekniskt försprång mot konkurrerande lösningar. Nu växlar vi upp och förstärker våra resurser i Gävle och Malmö för att ta vår kostnadseffektiva teknologi ut på marknaden. Idag är vi c:a 30 personer (fast anställda och konsulter) som jobbar för att skapa enkla, snabba och hållbara bredbandslösningar. Sedan januari 2019 är vi listade på Nasdaq First North.
InCoax Networks utvecklar innovativa lösningar för bredbandsuppkoppling. Med In:xtndTM erbjuder vi världens ledande telekom- och bredbandsoperatörer nästa generations smarta och hållbara nätverklösningar. Lär mer om hur vi lever upp till vår devis "Reinventing Easy" på
www.incoax.com.Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-10-30
AdressSocial Success Sverige AB
Utmarksv 4
80291 GÄVLE
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Social Success Sverige AB (org.nr 559034-5897)
Utmarksv 4 (
visa karta)
802 91 GÄVLE
Ansökan E-post:
ulrika@socialsuccess.se Arbetsplats Incoax Networks Europe AB
Jobbnummer 4874440
Observera att sista ansökningsdag har passerat.