Customer Success Manager till Assently

Hero AB / Kundservicejobb / Stockholm
2022-05-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Success Manager till Assently" (publicerad 2022-06-20) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Brinner du för att vårda kundrelationer, skapa långsiktighet och identifiera förbättringspotential i produkt och kund? Har du en känsla för service av världsklass och vill tillhöra en organisation med starkt engagemang och driv? Då är detta rollen för dig!

Publiceringsdatum
2022-05-31

Företaget
Assently har sedan 2011 utvecklat nyckelfärdiga lösningar för elektroniska signaturer och elektronisk identifiering med e-legitimationer som ökar säkerheten genom hela dokumenthanteringen och gör hela processen mer effektiv. Deras kunder finns inom privata och offentliga verksamheter, stora som små. Det gemensamma är att kunderna vill förenkla för sina kunder eller medborgare genom säkrare och mer effektiva digitala processer samt enklare och tryggare validering av identiteter.

Om rollen

Nu söker Assently en Customer Success Manager som ska ansvara för bolagets kundrelationer och skapa en trygg, långsiktig och hållbar kundresa. Rollen har ett stort fokus på att etablera och skapa personlig kontakt med nya såväl befintliga kunder. Du ansvarar även för att arbeta aktivt med onboarding och utbildning av kunder och förväntas ha proaktiv kontakt med befintliga kunder i syfte att driva merförsäljning och identifiera förbättringspotential för kundernas upplevelse. Du ingår i ett Customer Success-team och har nära kontakt och samarbete med säljteamet.

Exempel på arbetsuppgifter

• Onboarding av kunder
• Hålla demos och webinars för nya kunder
• Proaktivt hålla kontakt med befintliga kunder
• Identifiera behov och potential för merförsäljning
• Hantera inkommande samtal och ärenden i chattfunktionen
• Hantera administration av kunder i CRM- och affärssystem

Om dig

Som person är du en relationsskapande, engagerad och initiativtagande lagspelare som brinner för långsiktiga kundrelationer. Du har en känsla för service av världsklass och brinner för kundnöjdhet. Du har förmågan och potentialen att se lösningar och nya vägar och gillar att utveckla nya metoder för att utveckla dig själv, ditt team och dina kunder. Det är viktigt att du är en teamplayer, är tävlingsinriktad och driven. Du trivs i en roll som innebär mycket kundkontakt och är strukturerad samt har vanan att arbeta i CRM- och affärssystem. Vidare tror vi att du är ambitiös, orädd, driven och lyhörd för dina kollegor och kunder.

Kvalifikationer
• Erfarenhet av kundservice och/eller försäljning
• System- och datorvan
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

• Erfarenhet från en roll inom Customer Success
• Erfarenhet av merförsäljning på befintlig kundbas

Arbetstider, tillträde och omfattning

Arbetstiderna är måndag till fredag, kontorstider med viss flexibilitet. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av HERO med stora chanser att bli överrekryterad till Assently efter 6 månader. Assently har sina lokaler i centrala Stockholm med goda kommunikationsmöjligheter.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hero AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Amanda Wyser
amanda.wyser@hero.se
072 991 88 58

Jobbnummer
6700570

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: