Customer Success Manager för statsbidragsportalen.se
Serkon i Vellinge AB / Kundservicejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Serkon i Vellinge AB i Malmö,
Vellinge,
Helsingborg eller i
hela Sverige Vi söker en duktig Customer Success Manager (CSM) som ska arbete med vår SaaS-tjänst statsbidragsportalen.se.
Om Statsbidragsportalen
Serkons SaaS-tjänst Statsbidragsportalen.se hjälper kommuner att hitta rätt extern finansiering genom bidrag till löpande verksamhet och projekt. Tjänsten samlar och presenterar bidrag från staten, EU, regioner, länsstyrelse, fonder, stiftelser, branschorganisationer m.fl. på ett pedagogiskt och lättillgängligt sätt. Statsbidragsportalen är också ett verktyg för att arbeta med ansökningsprocessen och uppföljning & rapportering av bidragsarbetet, och kommer på sikt också bli ett komplett projektverktyg. Statsbidragsportalen innebär många fördelar för kommunerna i sitt arbete med bidrag, bl.a. tidsbesparing, kostnadseffektivisering och samordningsfördelar.
Statsbidragsportalen befinner sig i en expansiv och händelserik fas där vi bygger ut tjänsten med nya funktioner samtidigt som inflödet av nya kunder är stort.
Det absolut viktigaste för oss är att vårda våra kundrelationer. Det gör vi bl.a. genom att ge snabb återkoppling och ha hög tillgänglighet gentemot våra kunder och användare.
Publiceringsdatum2024-02-05Om tjänstenTjänsten innebär ansvar för befintliga och potentiella kundrelationer. I tjänsten ingår bl.a.:
Svara på och driva förfrågningar från potentiella kunder
Bygga och underhålla starka relationer med kunderna och förstå deras behov för att kunna tillmötesgå dessa - detta är extra viktigt för oss!
Kundonboarding
Ansvara för extratjänster (mervärde) kopplade till statsbidragsportalen.se
Samarbeten med andra aktörer inom området
Sociala medier
Marknadsföring
Det kan också bli aktuellt att arbeta med ovan för systertjänster till statsbidragsportalen.se
Tjänsten kommer att spela en viktig roll i Statsbidragsportalens utveckling där du får vara med på en resa som vi hoppas och tror blir väldigt givande och lyckad.
Om dig
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom relevant område som tex. kommunikation, projektledning eller marknadsföring, liksom tidigare erfarenhet från liknande roller inom tex. kundtjänst och support, försäljning, kommunikation eller/eller marknadsföring.
Du är social och öppen, duktig på att kommunicera i tal och skrift och serviceinriktad. Du är van att arbeta i olika digitala miljöer och vill gärna kolla upp och lära dig det senaste inom de områden som ingår i tjänsten. Obehindrad svenska i tal och skrift är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig informationPlacering vid något av Serkons kontor i Helsingborg, Hyllie eller Vellinge med möjlighet till hemmaarbete en del av tiden. Lön och förmåner enligt överenskommelse. Tjänstgöringsgrad enligt ök (lägst 50 %).
Läs mer om Serkon här:
www.serkon.seLäs mer om Statsbidragsportalen här:
www.statsbidragsportalen.seFrågor och ansökan skickas till:
joakim.grimsland@serkon.seVälkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-06
E-post:
joakim.grimsland@serkon.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Serkon i Vellinge AB (org.nr 556434-6913)
Arenagatan 8 B (
visa karta)
215 33 MALMÖ
Arbetsplats Serkon i Malmö
Kontakt Joakim Grimsland
joakim.grimsland@serkon.se Jobbnummer 8446620
Observera att sista ansökningsdag har passerat.