Customer Success Manager
Verendus System AB / Kundservicejobb / Jönköping
2024-11-21
Visa alla kundservicejobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Verendus System AB i Jönköping,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Customer Success Manager till Verendus i Jönköping
Drivs du av att skapa hög kundnöjdhet och en riktigt bra användarupplevelse? Vill du vara en del av ett växande mjukvarubolag där du får ta mycket initiativ och göra skillnad på riktigt? Vi på Verendus söker nu en ambitiös Customer Success Manager till vårt team i Jönköping, som vill utveckla vårt sätt att arbeta med våra kunder och att göra dem mer framgångsrika med våra produkter.
Hos oss på Verendus kommer du att arbeta med det mest använda affärssystemet inom fritidsfordonsbranschen, en bransch som växer och som är fylld av möjligheter. Vi arbetar för att skapa en miljö där vi kan tillämpa de senaste teknologierna för att lyfta våra produkter och tjänster till nästa nivå. Vårt mål är att hjälpa våra kunder och användare att nå sin fulla potential, och i slutändan bidra till att fler människor kan njuta av fritidsäventyr på vägarna, till sjöss och i bergen.
Om rollen
Som en del av Customer Success-teamet blir du ansvarig för att säkerställa att våra kunder och användare har en bra upplevelse med våra produkter. Ditt fokus kommer att vara att bygga starka relationer med kunder, förstå deras behov och mål samt arbeta nära dina kollegor för att se till att vi utvecklas och blir bättre. Detta kommer du att göra utifrån vårt huvudkontor i Science Park Towers i Jönköping.
Dina ansvarsområden inkluderar huvudsakligen att:
Onboarda nya kunder och säkerställa att de har rätt förutsättningar för att lyckas med Verendus
Analysera kunddata och identifiera möjligheter till förbättringar
Proaktivt kontakta kunder för att bygga starka relationer, diskutera förbättringsområden, samt uppmärksamma kunden på produkter och add-ons som borde vara intressanta
Samarbeta med kollegor för att hantera problemställningar från kund
Utveckla och implementera strategier internt för att bli ännu bättre på att göra våra kunder framgångsrika
Om dig
För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Med det sagt ser vi att du har tidigare erfarenhet inom Customer Success, gärna inom IT.
Vi ser även att du:
Talar och skriver obehindrat på svenska, och engelska
Har erfarenhet av business to business
Har förmåga att bygga och underhålla starka kundrelationer
Kan analysera och utvärdera data
Det är ett stort plus om du talar norska, tyska, finska eller danska då vi befinner oss i en stark tillväxtfas och har både befintliga och potentiella kunder i dessa länder.
Utöver detta tror vi att du brinner för att hjälpa andra, är nyfiken, lösningsorienterad och att du har ett intresse för mjukvara. Kanske har du till och med erfarenhet av att jobba med SaaS-lösningar. Du tar gärna initiativ när det kommer till att föreslå förbättringar och hitta vägar framåt.
Vilka är vi
Verendus har det marknadsledande affärssystemet för fritidsfordonsbranschen i Europa med över 600 kundanläggningar och flera tusen dagliga användare. Våra kunder är återförsäljare av husbilar, husvagnar, båtar, ATV, snöskotrar och motorcyklar. Vi är ett internationellt bolag med kontor i Sverige, Norge och Tyskland. Vi är över 40 kollegor från olika delar av världen som arbetar med produktledning, systemutveckling, försäljning och customer success.
Vi arbetar i team som drivs av tydliga initiativ och tror på en kultur där engagemang tar fart med tydliga mål, fokus på resultat och där vi alla spelar en nyckelroll. Samarbete är en otroligt viktig del av denna roll då du kommer arbeta nära dina kollegor i olika team.
Värderar du teamanda, innovation, öppenhet och att ha kul på jobbet? I så fall är Verendus en bra arbetsplats för dig, eftersom detta är områden som vi värderar högt. Vi tror på ett starkt och engagerat team med glada kollegor, vilka i sin tur skapar nöjda kunder, konkurrenskraft och en lovande framtid.
Intressant? Kontakta oss!
Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.
Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Elin Andersson, Tech Talent Acquisition Specialist på Progrits.
Verendus är en del av Progrits
Verendus är en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med 14 entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn.
Att vara en del av Progritsinnebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet.
Är du somoss,tror vi att duvill känna meningsfullhetpå jobbet - och vara medomatt göraVerendustill ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Verendus System AB (org.nr 556852-6619),
http://www.verendus.se Arbetsplats Verendus
Jobbnummer 9024852