Customer Success Manager
Optinet Data AB / Säljarjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Optinet Data AB i Härjedalen,
Karlstad,
Partille eller i
hela Sverige Brinner du för långsiktiga kundrelationer samt produkt- och verksamhetsutveckling? Tycker du att du har lyckats när andra lyckas? Gillar du att vara spindeln i nätet som får allting att klaffa? Då är rollen som Customer Success Manager rätt roll för dig. Här kommer du få chansen att bygga upp en helt ny funktion på ett helt nytt varumärke i en redan befintlig organisation.
Chansen att bygga något nytt från grunden kommer sällan, men Customer Success-funktionen är något som vi bygger upp, där du kommer stå för den största delen i utvecklingen av denna funktion.
Din utmaning:
Vi expanderar på vårt fjällkontor i Funäsdalen och letar nu efter en ny talang som vill skapa nya affärsmöjligheter med vårt varumärke Optinet Software, som utvecklar verksamhetssystem i framkant. Produkterna kommer variera då vi skapar skräddarsydda system- och applikationslösningar till kunder i både privat och offentlig sektor. Vi har dessutom två färdiga systemlösningar för digital signering samt ett verksamhetssystem för byggbranschen. Allt utvecklas i Low-code och kan på så sätt göra att alla typer av företag kan bygga systemlösningar anpassade just efter deras behov.
Som Customer Success Manager kommer ett stort ansvar ligga på dina axlar i kundresan. Efter att vår Business Developmentorganisation hittat nya kunder och gjort affären tar du som Customer Success Manager över ansvaret för kunden. Din uppgift kommer kort och gott vara att se till att våra kunder får ut maximal effekt när de använder våra system och applikationer. Det gör du genom on-boarding, täta uppföljningar och ett proaktivt arbete gentemot kund där din nyfikenhet för deras verksamhet och ditt engagemang för deras utveckling kommer vara central. Du kommer också ansvara för att ge kundernas användare den hjälp de behöver för att lyckas i sitt användande av systemet.
För att hjälpa kunden lyckas behöver du bli expert på våra system och applikationer där du också kommer vara en stor del i vår produktutveckling. Det kommer både handla om att förmedla feedback från kunder till vår utvecklingsavdelning, men också tillsammans med ledningen och utvecklingsavdelningen delta i arbetet med att komma på nya lösningar. Internt kommer du stötta vår Business Developmentavdelning genom att utbilda dem på våra system och stötta dem i genomförandet av demonstrationer.
Exempel på uppgifter:
• Ta helhetsansvar för kunden när Business Development genomfört en affär.
• Genomföra on-boarding för nya kunder.
• Vårda kunden och proaktivt tillse att våra kunder får ut maximal effekt från våra system och applikationer.
• Delta i produktutvecklingen av våra system och applikationer.
• Svara upp på våra kunders användarfrågor.
• Stötta Business Development med demonstration av våra system.
• Genomföra internutbildningar på våra system.
Egenskaper för att lyckas:
För att lyckas i rollen tror vi att följande egenskaper är en framgångsfaktor:
• Oerhört stor servicekänsla där kunden och deras situation är det centrala.
• Känsla av att när andra lyckas, lyckas du. Att ha en stark lagkänsla kommer vara avgörande.
• Att bygga relationer och vårda dem är något du brinner för. Att lyckas långsiktigt är något du tycker är positivt.
• God social förmåga. Att kunna anpassa sig efter alla typer av situationer kommer leda till framgång.
• Hög förmåga att kunna motivera dig själv. Du kommer vara spindeln i nätet och många processer kommer drivas framåt av dig.
• Ihärdighet, i såväl med- som motgång.
För att lyckas i rollen behöver du vara ansvars- och initiativtagande och sätta kunden i första rummet. Vi får ofta höra att en av våra största styrkor är vår nyfikenhet för kunden.
Arbetsplatsen i fjällen:
Vi flyttade i mars 2021 in i nya lokaler i Funäsdalen där en stor del av vår expansion ska ske. Vi bygger nu upp en arbetsplats att trivas på. Vi skapar ett kontor med känslan av att vara i en fjällstuga. Att ha sin placering i Funäsdalen vill vi ska vara mer av en livsstil än bara ett arbete. Vi bygger upp våra egna gymlokaler, skapar umgängesytor och ser till att göra roliga saker tillsammans. Det kan vara att vi på fredagar tar friskvårdstimmen i backen och äter lunch på toppstugan eller att på sommartid ta en kort vandrings- eller springtur på fjället med efterföljande lunch där vi njuter av utsikten. Eftersom arbetsplatsen är väldigt ny kommer vi tillsammans skapa en miljö där vi både kan ha ett totalt kund- och resultatfokus och samtidigt trivas väldigt bra. I dagsläget kommer ca. 4 kollegor finnas på kontoret.
De formella delarna:
Tjänstens omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Lön: Individuell fast lön samt en provisionsdel.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placering: Funäsdalen
Publiceringsdatum2021-04-20Kvalifikationer• Erfarenhet av en roll som säljare, affärsutvecklare eller verksamhetsutvecklare inom B2B.
• B-körkort och egen bil.
• Flytande svenska i tal och skrift.
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet från techbolag.
• Erfarenhet av funktionen Customer Success.
Förmåner under provanställning:
• Friskvård samt friskvårdstimme.
Förmåner efter avklarad provanställning:
• Rikskort med lunchförmån.
• Privat sjukvårdsförsäkring.
• Mobiltelefon.
• Tjänstepension efter 3 år.
• Möjlighet till tjänstebil.
Tjänsten tillsätts löpande, så vänta inte med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOptinet Data AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Optinet Data AB (org.nr 556498-6650),
http://optinet.se Arbetsplats Optinet
Jobbnummer 5705861
Observera att sista ansökningsdag har passerat.