Customer Service Sales Manager
Telenor Sverige AB Telenor Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Telenor Sverige AB i Stockholm,
Karlskoga,
Karlskrona,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster. I den spännvidden ingår såväl mobil och fast telefoni som bredband och datatjänster. Vi älskar kommunikation, därför vill vi hjälpa människor att kommunicera bättre. Med kunden i fokus erbjuder vi våra tjänster till både privatpersoner och företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget och Glocalnet och har totalt cirka 1 900 anställda.
Customer Service Sales Manager med säljdriv och förmåga att utveckla affären!
Du blir en del av
Affärsområdet Sales inom divisionen Mobile omfattar sex säljkanaler varav en kanal är Telesales & Customer Service Sales. Du kommer att rapportera till Head of Telesales & Customer Service Sales samt ingå i styr- och ledningsgruppen för kanalen.
I rollen kommer du att få ett stort nätverk inom Telenor eftersom du kommer samverka med olika personer på olika avdelningar inom bolaget.
Ditt uppdrag:
Ditt uppdrag är att få säljkanalen Customer Service Sales att växa både i volym och intäkter med högre lönsamhet samt med bibehållen eller högre kundupplevelse.
Ditt ansvar:
Som Customer Service Sales Manager förväntas du utveckla försäljningen i kanalen med hög säljeffektivitet och kundupplevelse. I ditt ansvar ingår bland annat:
• Säljansvar för inkommande samtal på kundservice inom både privatsidan (Consumer) och företagssidan (SME)
• Leverera enligt budgeterade kundtal och intäkter
• Förse vår kundservicepartner med rätt förutsättningar att nå uppsatta mål
• Utveckla ett samarbete med de interna avdelningarna Produkthuset och Marknad i syfte att driva ökad lönsamhet.
• Ta fram aktivitetsplaner som skall resultera i ökad lönsamhet och kundupplevelse
• Analysera och identifiera drivkrafter bakom viktiga KPI:er
• Delta i interna forum som ambassadör/språkrör för Customer Service Sales
• Säkerställa att kanalen följer företagets policy avseende leverantörer
• Säkerställa att vi uppfyller kraven från CCF stadgar och regler
Du har:
• Minst 5 års erfarenhet som säljchef och/eller kanalchef där din roll också innefattat affärsutveckling
• 2-4 års erfarenhet från ledande befattning inom kundservice/callcenter
• Akademisk examen med inriktning ekonomi/marknadsföring eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning (t.ex. IHM)
• Mycket god affärsförståelse
Publiceringsdatum2013-10-16Dina personliga egenskaperSom person är du en driven lagspelare med utpräglad resultatorientering. Du är en relationsskapare som har lätt för att kommunicera i grupp och med stor förmåga att motivera och engagera. Vidare är du noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Sist men inte minst är din analytiska förmåga god.
Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överenstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy.
Placeringsort: Stockholm
Anställningsform:Tillsvidare
Sök:
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande ledare Sebastian Pehrson (Head of Telesales & Customer Service Sales) på
Sebastian.Pehrson@telenor.com . Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Andreas Engström (HR Manager Mobile Sales) på
andreas.engstrom@telenor.com .
Sök tjänsten via länken nedan. Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag:
Vi vill ha din ansökan senast 2013-10-24
Följ oss gärna genom att gilla oss på Facebook på "Telenor_Karriär", där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagTelenor Sverige AB Telenor Sverige AB
AdressTelenor Sverige AB Telenor Sverige AB
Telenor Sverige AB
11688 Stockholm
Jobbnummer 1678475
Observera att sista ansökningsdag har passerat.