Customer service Bulten
Randstad AB / Säljarjobb / Hallstahammar
2025-09-30
Visa alla säljarjobb i Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Västerås,
Kungsör eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Västerås,
Kungsör eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-09-30Dina arbetsuppgifterVi söker dig som vill säkerställa att Bultens leveranser möter kundernas behov och förväntningar. Letar du efter en arbetsplats med en välkomnande atmosfär där kollegor hälsar på varandra i korridorerna? Är du redo att vara den avgörande länken mellan Bultens kunder och logistiken? Nu har du chansen att bli en del av Bultens varma och stöttande customer serviceteam!
För att trivas i rollen är det viktigt att du har ett starkt fokus på leveransprecision till kunder, vilket innebär att du är noggrann och säkerställer att leveranser sker i rätt tid och med hög kvalitet. I rollen är det viktigt att du kan arbeta proaktivt för att minimera antalet extra frakter genom att optimera logistikflöden och processer, vilket bidrar till kostnadseffektivitet och hållbarhet.
Slutligen är kundnöjdhet avgörande. Du förväntas ha en utpräglad känsla för service, sträva efter att bygga och bibehålla starka kundrelationer genom att effektivt lösa problem samt kommunicera tydligt.
Tidigare erfarenhet av ERP-system M3 samt arbete inom tillverknings- eller bilindustrin är högt meriterande.
Uppdraget är initialt ett konsultuppdrag med 6 månaders provanställning, men kunden ser på detta långsiktigt med avsikt och möjlighet till anställning i teamet för rätt person.
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag - vi ser fram emot att höra från dig! Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Talent Manager Jasmine Lundqvist 076-628 73 71
jasmine.lundqvist@randstad.seFör oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Hantera kundordrar och leveransscheman.
Optimera enhetslaster och uppdatera packningsinstruktioner.
Säkerställa åtgärder och kommunikation vid leveransproblem, kvalitetsproblem, processhaverier och andra akuta situationer.
Koordinera extra frakter.
Ansvara för daglig kundkontakt gällande leveransfrågor.
Validera, övervaka och utvärdera kunddata.
Bevaka materialtillgänglighet och boka transporter.
Hålla sig uppdaterad om tull-, import-, export- och fraktregelverk.
KvalifikationerMeriterande:
2-5 års yrkeserfarenhet från liknande arbete.
Tidigare erfarenhet av att arbeta med ERP-system, ERP-system M3 är mycket meriterande.
Examen inom inköp och/eller logistik. Gärna kunskap i Tullfrågor och Incoterms.
Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav.
Om företagetBulten Hallstahammar AB
Vi är redan en del av ditt liv
Varje dag förlitar vi oss på tiotusentals fästelement i bilar, byggnader och konsumentelektronik. Utan dem skulle dessa objekt bokstavligen falla sönder. I över 150 år har Bulten varit ledande inom innovation och produktion av tillförlitliga fästelementlösningar och levererat produkter av hög kvalitet till kunder inom en rad olika branscher.
Ersättning Monthly
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Bulten Hallstahammar AB
Kontakt Jasmine Lundqvist
jasmine.lundqvist@randstad.se +46766287371 Jobbnummer 9533699