Customer Relations Manager till Klarna
Hero AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2013-04-29FöretagetKlarna grundades i Stockholm 2005 med idén att erbjuda en transparant betalningslösning som skulle tillåta konsumenter och handlare att interagera med varandra så tryggt och enkelt som möjligt. Detta görs genom att låta konsumenten få varan först och betala efteråt, medan Klarna tar kredit -och riskansvaret för bedrägeri. Idag är Klarna ett av Europas snabbast växande företag. På bara åtta år har de vuxit till 750 anställda verksamma i sju europeiska länder med över 9 miljoner konsumenter. Nu söker Klarna en Customer Relations Manager.
Om jobbet
Som Customer Relations Manager kommer du att ingå i Klarnas kundservices management ?och ledningsgrupp och rapporterar till ansvarig chef för hela kundservicen. Du kommer du att ha totalansvaret för kundernas upplevelse av Klarnas kundservice som arbetar med support mot både handlare och företag. Din uppgift är att utveckla en vision kring hur upplevelsen av Klarnas kundservice borde vara och arbeta med verktyg för att uppnå och förverkliga visionen.
Ansvarsområden:
• Identifiera kundbehov och överföra dessa till optimala lösningar för kundservicen
• Planera, analysera och sätta upp mål kring kundservicens prestation genom data -och statistikinsamling.
• Säkerställa kundservicens kvalitet genom att kontinuerligt följa upp servicenivåer, eskalationer och kundklagomål
• Ta fram beslutsunderlag för nya utvecklingsprojekt samt förankra dessa i ledningsgruppen och organisationen.
Målet är att koppla känslan kring kundservice till hårda mätbara termer som sedan förankras i hela organisationen. Du kommer att vara kundservicens röst ut i organisationen, med målet att påvisa att kvalitet leder till bättre business. Till din hjälp har du ett litet team som du har personalansvar över.
Möjligheter
Du hamnar på ett spännande och utvecklande företag med stor tillväxtpotential, nationellt och internationellt. Kundservice hamnar högt upp på agendan och Klarna är väldigt måna om att hög kvalitet hålls. Här får du chansen att ta ansvar, driva egna projekt och vara med och utveckla Klarnas Service Center.
KvalifikationerAkademisk examen eller motsvarande är meriterande men inget krav . Vi ser att du har 3-5 års erfarenhet av kundservice, gärna i en linjechefsfunktion med personalansvar. Du har vanan att arbeta med uppföljningar, data och statistik kring en kundservice, samt förstår kopplingarna mellan kvalitativ kundservice och affärer. Det är mycket meriterande med erfarenhet inom bank och/eller försäkring.
Personliga krav
Vi söker dig som brinner för att arbeta med kvalitativ kundservice, är förespråkare för ?End Customer Love? och förstår vikten av nöjda kunder. Med stort engagemang tar du dig an dina uppgifter och tar eget initiativ för att utveckla funktionen. Du är inte rädd för att driva förändringar, snarare drivs du av att aktivera och utföra dem. Du ska ha en förmåga att se nya trender och med öppna ögon anamma ny utvecklande metoder . Då Klarna agerar inom en internationell miljö ser vi att du talar och skriver obehindrat på engelska.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider. Start är så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Tillsättning sker löpande.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=320Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Poria på telefon 08-400 25 247
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: Customer Relations Manager
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktPoria Mehdizadegan, Konsultchef 08-400 25 247
rekrytering@hero.seFöretagHERO AB
AdressHERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM
KontorsadressBJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM
Jobbnummer 1537223
Observera att sista ansökningsdag har passerat.