Customer Onboarding Specialist
Visma Financial Solutions AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Financial Solutions AB i Helsingborg Visma är en av Europas mest expansiva tech-koncerner. Med hjälp av mjukvara och andra tekniska lösningar hjälper vi dagligen ~1 miljon kunder att effektivt driva sin verksamhet framåt.
Att företag ska få betalt för de produkter och tjänster de levererat är en självklarhet och en absolut nödvändighet. Visma Financial Solutions hjälper kunder att öka sin likviditet och skapar nya lösningar för morgondagen, där faktura- och kravhanteringsprocessen är mer digital och automatiserad - men fortfarande mänsklig.
"Som Customer Onboarding Specialist är du en viktig pusselbit där du säkerställer att våra kunder får en kvalitativ och sömlös kundupplevelse genom hela uppstartsprocessen"
• Agnieszka Zbikowska, Customer Operations Manager
För ett par år sedan påbörjade vi en utvecklingsresa med fokus på våra medarbetare, våra kunder, vår teknik och vår tillväxt. Vi lämnar 2022 som vårt starkaste år någonsin, både sett till resultat, kundnöjdhet och medarbetarnöjdhet. Nu växlar vi inte ner - tvärtom. Det ger oss möjlighet och energi att fortsätta investera i oss själva!
Till vår leveransavdelning (Operations) söker vi just nu en Customer Onboarding Specialist. Detta är en helt ny roll i vår organisation och vi ser nu enormt mycket fram emot att få välkomna dig som gillar att ha många kontaktytor och ett helikopterperspektiv för att säkerställa att våra nya kunder får allt de behöver och lite därtill. Under uppstartsprocessen agerar du support för såväl den tekniska uppsättningen som för uppsättningen av kundens avtal och process. Rollen innebär ett stort eget ansvar där du kommer att ansvara för att ta nya kunder i mål. Det är ett roligt uppdrag som innebär mycket frihet under ansvar samt en möjlighet att vara med i en förändringsresa där vi varje dag arbetar för att effektivisera processer med nya och innovativa system.
Ditt huvudsakliga uppdrag är att säkerställa att vi håller det vi lovar, att vi levererar i enlighet med de tjänster som våra kunder har köpt samt följer uppsatta processer och rutiner. Vidare ansvarar du för att vi kontinuerligt förbättrar våra arbetsprocesser med fokus på digitalisering, kvalitet och effektivitet samt skapar proaktivt mervärde i leveransen mot våra uppdragsgivare.
Förutom att vara riktigt bra på att kommunicera och förstå teknik ställer denna roll extra krav på att du:
För kontinuerlig dialog med kund och samarbetspartner samt säkerställer genomförandet av nya uppsättningar där man ständigt håller parterna informerade om status och nästa steg i uppstartsprocessen
Säkerställer kundnöjdhet genom hela uppstartsprocessen
Har mycket god samarbetsförmåga och relationsbyggande färdigheter
Tar helhetsansvaret för onboardingen av nya kunder - "från ax till limpa"
Under uppstartsprocessen agerar projektledare för såväl den tekniska uppsättningen som för uppsättningen av kundens avtal och process
Tar hjälp av second line internt vid behov av specialistkompetens (Tech, Commercial, Support)
Bidrar till att kvalitetssäkra, vidareutveckla och kontinuerligt förbättra systemstöd för effektivare processer i onboarding-sammanhang
Utvecklar rollen och skiftar fokus utifrån bolagets och kundens behov
Är detta din nästa utmaning?
Det finns många vägar till denna roll. Du har relevant utbildning och/eller tidigare erfarenhet som förberett dig för uppdraget. Du känner dig trygg i rollen och har goda erfarenheter av att driva onboarding från "ax till limpa" i din verktygslåda. Du har en grundläggande förståelse för vår verksamhet och nyttan av våra produkter och tjänster, men behöver inte vara proffs på kravhantering. Den kompetensen finns det gott om i teamet! Meriterande med erfarenhet från andra SaaS-bolag. Vi lägger stort värde i vem du är som person, dina personliga egenskaper samt din motivation till tjänsten.
Skallkrav:
Service management eller motsvarande utbildning.
Har tidigare erfarenhet av att arbeta med service och kundbemötande. Gärna även konfiguration eller uppsättning av nya kunder.
Har en övergripande förståelse för system och teknik samt lätt att lära dig nya saker. Meriterande om du har erfarenhet av hantering av data i olika filformat, till exempel .csv och .xml.
Erfarnehet av att skapa struktur, ordning och reda.
Dokumenterad erfarenhet av att påbörja och slutföra projekt och bygga långsiktiga kundrelationer.
Mycket god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
Ansök idag!
Skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vår arbetsplats präglas av mångfald och inkludering där vi tillsammans främjar kreativt tänkande och problemlösning. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Customer Operations Manager Agnieszka Zbikowska
agnieszka.zbikowska@visma.com.
Vid frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till HR Manager, Alexandra Engström,
hr.vfs.se@visma.comGivet vår bransch görs kreditupplysning som sista steg i rekryteringen.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Visma Financial Solutions AB (org.nr 556439-5670),
https://www.visma.se/inkasso/om-visma-financial-solutions/ Redaregatan 50 (
visa karta)
252 25 HELSINGBORG
Jobbnummer 7762313
Observera att sista ansökningsdag har passerat.