CRM-Projektledare till Plan International Sverige
Plan International Sverige / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Plan International Sverige i Stockholm Plan International Sverige startades 1997 och har idag runt 100 medarbetare. Vi är en självständig del av den globala barnrättsorganisationen Plan International med verksamhet i över 70 länder. Plan International är politiskt och religiöst oberoende och allt vårt arbete utgår från FN:s barnkonvention. Vi arbetar för att alla barn ska ha rätt att gå i skolan, få tillgång till hälsovård, bli skyddade mot våld, övergrepp och försummelse samt att få möjlighet att delta i samhället och utveckla sin potential.
Hos oss är långsiktighet och handlingskraft viktigt, genom vårt driv och engagemang ger vi förutsättningar för barn och unga att kunna påverka sin framtid. Vi respekterar alla människor, värdesätter mångfald och utmanar ojämlikhet. Vi kämpar för en rättvis värld som stärker barns rättigheter och flickors lika villkor - vill du hjälpa till?
Vill du arbeta som projektledare i en dynamisk och internationell miljö där du ges möjlighet att bidra till Plan International Sveriges arbete med att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor? Då har vi tjänsten för dig!
Plan International Sverige söker nu en CRM-Projektledare. I rollen som CRM-Projektledare är du ansvarig för utveckling och förvaltning av Plan International Sveriges kundlivscykel/kundrelationer. Rollen är helt ny och din huvudsakliga uppgift är att genom kundinsikt skapa relevant kommunikation som syftar till att öka merförsäljning, lojalitet och säkra att vi behåller befintliga givare.
Du erbjuds möjligheten att få vara med på en spännande resa de kommande åren, genom att utveckla Plan Internationals CRM kommunikation/kundrelationer under vår digitala utveckling. Du projektleder ett team med representanter från Insamlings- och kommunikationsavdelningen. Du rapporterar till Enhetschefen för Givarservice.
Publiceringsdatum2017-12-22Dina arbetsuppgifterAnsvarig för utveckling, planering och genomförande av CRM-aktiviteter och kampanjer.
Säkerställa att kommunikationen till Plan Internationals befintliga givare hålls samman och levereras till alla kanaler, tryckta och digitala.
Löpande arbete med analys, optimering, test och uppföljning i samråd med CRM analytiker
Kartlägga beteenden samt identifiera och definiera målgrupper utifrån kundresan
Öka kundinsikten i organisationen och vara kontaktperson avseende CRM
Kvalitetssäkring och utveckling av CRM system och kunddatabas i samarbete med teamet
Budgetkontroll och uppföljning
Du har några års dokumenterad erfarenhet av att arbeta som kundklubbs-/lojalitetsansvarig. Du har troligen även kompetens gällande marknadsföring och digitala plattformar som kommunikationskanal. Du är van vid att initiera, driva och slutföra projekt och du trivs i en kreativ och kravställande projektledarroll. Du tycker om att få saker och ting att hända och är van att planera, driva och följa upp många projekt och aktiviteter parallellt.
Vi ser helst att du har:
Flerårig erfarenhet av kundklubbs- och kampanjarbete i flera kanaler
Erfarenhet av att arbeta med masskommunikation i en verksamhet som hanterar en större grupp av kunder eller givare
Erfarenhet av digital marknadsföring
Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande
Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
Erfarenhet av CRM-system tex Portrait
Du är en person med stort driv och engagemang som motiveras av att skapa goda kundupplevelser. För att trivas i rollen bör du vara en teamspelare med en prestigelös hållning men du är inte rädd för att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Vi tror att du som söker denna roll är strukturerad, analytisk och att du tycker om att hitta innovativa lösningar och arbetssätt.
Plan International Sverige arbetar kontinuerligt med att bli en värderingsstyrd organisation med värdeorden, Handlingskraft, Öppenhet, Långsiktighet och Tillsammans vilket vägleder allt vi gör.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med start i mars eller enligt överenskommelse. Tjänstgöringsgraden är 100 % vilket motsvarar 37,5 h/v. Tjänsten är placerad på Plan International Sveriges fina kontor i Hammarby Sjöstad.
Ansökan och kontakt
Välkommen in med din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta Jessica Zimmerman på
jessica.zimmerman@plansverige.org, enhetschef på Givarservice. Har du frågor om din ansökan är du varmt välkommen att kontakta Lina Sjöberg på HR
lina.sjoberg@plansverige.org.
Fackliga representanter är Kristian Korsgård (Akademikerförbundet) samt Nidall Fayez (Unionen) Båda nås på telefonnummer 08-587 755 00.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% vilket motsvarar 37,5 h/v. Tillsvidareanställning med sex månader provanställning inledningsvis.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPlan International Sverige
AdressPlan International Sverige
Textilgatan 43
12030 Stockholm
KontorsadressTextilgatan 43
Jobbnummer 3874070
Observera att sista ansökningsdag har passerat.