CRM-analytiker till 3
3 / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige 3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.
Vill du vara med och arbeta för att få Sveriges nöjdaste kunder? Då ska du söka rollen som CRM-analytiker på 3, där du tillsammans med kollegorna inom lojalitetsavdelningen har en central roll i våra kunders upplevelse och nöjdhet. Du kommer rapportera till chefen för lojalitetsavdelningen, som ingår i enheten Produkt & Verksamhetsutveckling.
Som CRM-analytiker har du bland annat ansvar för:
• Det operativa ansvaret för att utifrån marknadsplaner och analys utveckla och administrera 3:s kampanjer och urval mot våra företags- och privatkunder.
• I ansvaret ingår också att sätta upp automatiserade kampanjer i kampanjhanteringsverktygen i flera kanaler, och att sätta upp regelverk och selekteringar för vår kundkommunikation i kampanjhanteringsverktygen.
• Planera, genomföra och följa upp kampanjer tillsammans med kollegor inom lojalitetsavdelningen och andra avdelningar, såsom analys, marknadskommunikation, försäljning och kundservice.
• Att aktivt arbeta med statistik och analys vid målgruppsanalyser och urval och utifrån kampanj och kunddata ta fram rapporter, uppföljning och analysera kampanjresultat och komma med förbättringsförslag.
• Att driva arbetet för utveckling och kvalitetssäkring av kampanjhanteringsverktygen och säkerställa datakvalité i samarbete med andra avdelningar och externa leverantörer.
Vi söker dig som är i början av din karriär, innehar akademisk examen inom ekonomi, IT eller liknande och med relevant bakgrund för rollen och gärna med erfarenhet från kunddatabaser och SAS-kampanjhanteringsverktyg. Du har god förståelse för och är naturligt nyfiken på alla delar som rör kundbearbetningen och för de affärsmässiga utgångspunkter som ligger till grund för kundbearbetning. Du är van att jobba nära andra discipliner, såsom analys, business intelligence, IT, finans, marknad, digitala kanaler, försäljning och kundservice.
Som person är du engagerad, driven, resultatfokuserad och van att ta egna initiativ. Du är van att driva frågeställningar framåt och du har förmågan att kombinera strategiskt tänk med en "kavla-upp-ärmarna-attityd", samt en mycket god kommunikativ förmåga. Du är analytisk, logisk och strukturerad i ditt arbetssätt och kan växla kreativitet med detaljer. Du har en ödmjuk inställning med en god samarbetsförmåga då du kommer att ha ett nära samarbete med olika delar av organisationen.
Publiceringsdatum2014-04-24Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
Jobbnummer 1850678
Observera att sista ansökningsdag har passerat.