CRM & Customer Insight Manager till Resia Travel Group
Resia / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Resia i Göteborg,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Resia Travel Group är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med tillgänglighet, kompetens och personligt engagemang i fokus. Vår verksamhet omfattar försäljning av semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens i 45 butiker/kontor, online och per telefon. Hos oss arbetar branschens vassaste resesäljare och specialister - deras passion, kompetens och långa erfarenhet av försäljning och resor är vårt viktigaste konkurrensmedel. Resia Travel Group bedriver även e-handel inom fem olika varumärken, Resfeber.se, Boxoffice.se, Resia.se, Bengt-Martins.se, Cruisemarket.se samt dess motsvarigheter i Norge och Danmark. Vi är över 480 medarbetare som möter kunderna under våra olika varumärken. I Göteborg finner du vårt huvudkontor - Servicecenter - som stödjer försäljningen med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, teknisk utveckling, marknadsföring samt affärsutveckling.
Beskrivning av tjänsten
I rollen som CRM & Customer Insight Manager på Resia Travel Group ingår ett övergripande ansvar för att arbeta med och utveckla CRM-strategier för samtliga varumärken och affärsområden. Du leder förändringsarbetet mot en mer personaliserad kommunikation och ansvarar för hur vi integrerar CRM- och kunddata från alla våra kanaler och kontaktytor mot kunden. I tjänsten ingår ett ansvar för att koppla ihop våra marknads-& försäljningskanaler, aktiviteter, platser (digitala och fysiska) samt säljare. Allt för att skapa en så optimal OMNI-upplevelse som möjligt för våra nuvarande och presumtiva kunder.
Det är viktigt att du är en duktig projektledare med strategiskt sinne, en operativ doer med stor kunskap inom området. Du ansvarar för relationen med samtliga CRM-relaterade leverantörer och för att driva utvecklingen av CRM-verktyget och funktionaliteten tillsammans med vår IT-avdelning. Ditt fokus kommer att ligga på kundnöjdhet och kundlojalitet, nykundsbearbetning och winback. Rollen kräver förståelse och intresse för affären, ett starkt kundfokus och att du är lösningsorienterad. Du har personal och budgetansvar för en avdelning som omfattar 2-3 medarbetare och tjänsten är placerad på Resias servicecenter i Göteborg.
Har du rätt profil?
Vi tror att du som söker har förmågan att kunna driva flera projekt parallellt - från kravställning till leverans. Vi tror att du har nyfikenheten för att skapa förståelse för kundens behov och beteenden genom hela kundlivscykeln. Till grund för utvecklingsarbetet ligger en utökad förståelse för våra kunders behov, beteende och potential och det är därför viktigt att du har en god analytisk förmåga och vana att använda data som beslutsunderlag för att hitta möjliga utvecklingsområden.
Kvalifikationer:
• Du har relevant högskoleutbildningen eller motsvarande med 3 års erfarenhet av arbete inom CRM
• Kunskap inom Microsoft Dynamics CRM eller liknande
• Du har vana av att arbeta med kundkommunikation och erfarenhet av kundbearbetning i digitala & analoga kanaler
• Du är strategiskt lagd och har stor förståelse för kundupplevelsen och hur CRM-processer kan påverka i alla olika faser av kundlivscykeln
• Du har erfarenhet av att driva projekt från idé till genomförande
• Erfarenhet från retail och omni channel
• Erfarenhet och kunskap inom E-handel, digital marknadsföring, automation & Inbound marketing
Huvudsakliga arbetsuppgifter & ansvarsområden:
• Utvärdera samt implementera strategi, verktyg och metoder inom CRM
• Arbetar med faktabaserade kundanalyser (data) och ansvarar för att förse organisationen med relevant data
• Ansvar för segmentering och analys av befintliga och nya kunder
• Säkerställer och ansvarar för att CRM-systemet utvecklas och kontinuerligt anpassas utifrån önskemål för att fungera som ett optimalt säljstöd för säljare inom både B2B/B2C
• Strategiskt och taktiskt bygga, förvalta CRM-avdelningen och vara kontaktperson avseende CRM
• Projektledare mot respektive marknad och affärsområde för CRM-frågor
• Säkerställer att vi agerar utifrån och följer riktlinjer i GDPR
Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Göteborg och tillträde enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-06-02Kontaktuppgifter för detta jobbHar du frågor om tjänsten, kontakta André Schottenius på tel +46733280001 - eller via e-post:
andre.schottenius@vink.ioSå ansöker duDu är välkommen med din ansökan senast den 26 juni via
http://www.resiatravelgroup.se/jobb. Klicka på knappen "Ansök" där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev. Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med löpande intervjuer.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagResia
AdressResia
Resia AB, Box 1114
40523 .
KontorsadressResia AB, Box 1114
Jobbnummer 3537125
Observera att sista ansökningsdag har passerat.