CRM & Business Analyst till Forbo Flooring i Göteborg

Your Talent AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Your Talent AB i Göteborg, Lerum, Kungsbacka, Alingsås, Borås eller i hela Sverige

Forbo Flooring AB ingår i Forbo-koncernen med säte i Baar, Schweiz. Totalt omsätter koncernen ca 10,5 miljarder kronor och sysselsätter ca 5 300 anställda. Forbo AB ansvarar för försäljning, marknadsföring och distribution av golvprodukter i de nordiska länderna. Vi är marknadsledande i Norden inom flera produktområden och har en mycket stark position på golvmarknaden. Läs mer på www.forbo-flooring.se

Arbetsbskrivning

Till den nordiska marknadsorganisationen söker vi nu en person som kommer att axla rollen som CRM och Business Analyst. Du fungerar som ett administrativt stöd åt sälj och marknadsorganisationen.

Som CRM & Business Analyst är du ansvarig för vårt CRM-system och du säkerställer att rätt information finns tillgänglig avseende kunder, beställare och projekt. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt, bland annat med framtagning av rapporter på månadsbasis, ad hoc-analyser samt djupare analyser. Du kommer att arbeta med våra fyra nordiska marknader, i huvudsak Sverige, men också Norge, Danmark och Finland. Du rapporterar till Nordisk Marknadschef och tjänsten är ett föräldravikariat på ca 10 månader med start omgående.

Därutöver kommer arbetet att innebära;

• Support av CRM-relaterade frågor
• Löpande underhåll och uppdatering av priser, rabatter och kampanjer
• Framtagning av pris- och artikelfiler till kunder och andra intressenter
• Central bevakning av offentliga upphandlingar

Publiceringsdatum
2018-12-17

Kvalifikationer
Vi söker dig som är i början av din karriär som har ett öga för analys, service och försäljning. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och du har förmodligen arbetat med liknande uppgifter sedan tidigare. Då du kommer att ha många kontakter både internt och externt så är det viktigt att du tycker om att skapa relationer och att du är en serviceinriktad person. Du besitter hög kunskap i MS Office i allmänhet och Excel och affärssystem i synnerhet. Du är noggrann och strukturerad och har ett sinne för detaljer. Vidare har du en god förståelse av säljprocessen och kan på ett enkelt sätt förmedla nytta med applikationer och system kopplat till affären. Du behärskar flytande engelska och svenska i tal och skrift.

Övrig information
Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 10 månader med start per omgående.

Ansökan/Kontakt
Vi samarbetar med rekryteringsbolaget Your Talenti denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg johan.sjoberg@yourtalent.se 0761-709851 eller Elin Lindén elin.linden@yourtalent.se 0722-600052

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Your Talent AB

Adress
Your Talent AB
Södra Hamngatan 25
41114 Göteborg

Kontorsadress
Södra Hamngatan 25

Jobbnummer
4514916

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Your Talent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Your Talent AB: