CRM Manager

Hemtex AB / Marknadsföringsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hemtex AB i Borås, Alingsås, Partille, Göteborg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Har du en stor passion för CRM och kundklubbar? Då kanske detta är ett jobb för dig! Hemtex i Borås söker en CRM Manager. Tjänsten är ett vikariat på 100%. Du blir en viktig medarbetare för att driva och leda CRM-arbetet på Hemtex Marknadsavdelning .

Din roll
Som CRM Manager ansvarar du för utvecklingen av vår kundklubb som bl.a. innebär kommunikation, infrastruktur, affärsutveckling, medlemserbjudande, rekryteringskampanjer samt information mot våra butiker. Du kommer att ha budgetansvar samt personalansvar för en CRM-koordinator. I ditt arbete ingår att koordinera och utveckla all kommunikation med medlemmar i alla kanaler samt att skapa en marknadsplan för kundklubben i samråd med försäljningsorganisationen. Du rapporterar till marknadschefen och samarbetar nära försäljningsavdelningen, online och inhousebyrån.

Publiceringsdatum
2017-10-23

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kundklubbar och CRM. Har du tidigare varit ansvarig för eller arbetat med lojalitetsprogram från detaljhandelsföretag är det meriterande. Du har en eftergymnasial utbildning/relevant högskoleutbildning med inriktning inom exempelvis marknadsföring- kommunikation- ekonomi, eller liknande erfarenhet. Tjänsten kräver goda kunskaper i Office-paketet samt goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Du är resultatorienterad, självgående, utåtriktad och har ett starkt driv. Dessutom en förmåga att tänka strategiskt.

Dina personliga egenskaper
• Serviceinriktad. Du sätter värde på att leverera med kvalité och i rätt tid med verksamhetens bästa i fokus.
• Resultatinriktad. Du tar ansvar för din uppgift, levererar mot uppsatta mål samt har förmågan att driva på andra för att kunna leverera resultat. Trivs med högt tempo.

Du har förmågan att:

• jobba bra i grupp
• kommunicera med personer i organisationens kärna
• föra en god dialog med kunder
• organisera, planera och prioritera uppgifter
• förstå olika typer av data och information (analytisk förmåga)
• skriva rapporter på ett önskvärt sätt
• lätt sätta dig in i och använda tekniska verktyg

Vi ser gärna att du kan starta i början på januari, uppdraget förväntas sträcka sig över ca 10-12 månader. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta CRM & Customer Service Manager Mona Adawi: 0705-411540 mona.adawi@hemtex.se, eller HR-chef Lena Nyberg Collin: 0703-206969 lena.nyberg-collin@hemtex.se. Din ansökan vill vi ha senast den 5 november, via länken nedan.

Hemtex har gjort det härligt att komma hem sedan 1973. Vi designar och säljer hemtextil till ett överraskande bra pris, och vi erbjuder alltid en hög grad av inspiration, kvalitet och service. Totalt finns 160 Hemtexbutiker i Sverige, Finland och Estland,vilket gör oss till Nordens ledande hemtextilkedja. Huvuddelen av butikerna drivs i egen regi, men kedjan inkluderar även franchisebutiker. Sortimentet innehåller bland annat gardiner, dukar, påslakanset, täcken, prydnadskuddar, plädar och handdukar - och säljs även via vår E-handel.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid. Vikariat ca 12 månader Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hemtex AB

Adress
Hemtex AB
Box 495
50113 Borås

Kontorsadress
Druveforsvägen 8

Jobbnummer
3761400

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hemtex AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hemtex AB: