CRM Manager - XXL Group
Infinity Human Resources Sweden AB / Försäljningsjobb / Stockholm
2017-01-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "CRM Manager - XXL Group" (publicerad 2017-04-12) ⬅️
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Infinity Human Resources Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige XXL
XXL is a leading sports retailer with stores and e-commerce in Norway, Sweden, Finland and Denmark. It is the fastest growing among the major sports retailers in the Nordic. XXL pursues a broad customer appeal, offering a "one-stop- shop" experience with a wide range of products for sports, hunting, skiing, biking and other outdoor activities. XXL's concept is to have the largest stores with the lowest prices and the widest assortment of products, focusing on branded goods.
Vision & Values
XXL has a strong, performance-based culture throughout the organisation. The core values and objective of the culture revolve around customer satisfaction and cost consciousness and thereby maximisation of the group's profitability. Skilled and motivated employees are crucial to maximising customer satisfaction.
Vision
XXL shall be paradise for people interested in sports, outdoors and wildlife.
Values
Our success and culture has been built on the following beliefs:
• Result oriented
• Enthusiasm
• Hard working
• Quality
• Punctuality
• Modesty
• Fairness
• Openness
• Helpfulness
CRM Manager - XXL Group
CRM Manager ansvarar för att utveckla och driva igenom effektiva CRM strategier och processer för XXL Group. Genom ett nära samarbete med samtliga avdelningar kommer CRM manager arbeta för att förbättra kundlojalitet och kundupplevelse och därigenom bidra till ökad försäljning.
Övergripande kommersiella strategier utvecklas i samarbete med XXL Group Marketing Director.
Du kommer att rapportera till XXL's Head of Omni Channel Development.
"CRM Manager - XXL Group" har följande huvudsakliga ansvarsområden:
• Planera och leverera CRM strategier för ökad kundlojalitet och kundupplevelse
• Arbeta i nära samarbete med alla avdelningar för att säkerställa att CRM initiativ fungerar effektivt utmed hela organisationen
• Utarbeta strategier för fortsatt tillväxt av XXL's kunddatabas
• Analysera och optimera kundvärdegrunder för att maximera lönsamhet
• Ansvarig för analys och segmentering av kunddatabasen för att optimera riktade marknadsföringsaktiviteter
• Vidare analys av XXLs operationella databaser för att identifiera affärsmöjligheter utmed hela värdekedjan och därigenom främja kundupplevelsen
• Stödja marknadsavdelningen i att identifiera de mest kostnadseffektiva medier för kommunikation
• Utveckla teststrategier för samtliga av XXLs CRM initiativ för att säkerställa fortsatt värdeökning av företaget och dess produkter
• Utveckla riktlinjer och bistå med analytiskt underlag för marknadsautomation
Publiceringsdatum2017-01-09Profil• Relevant examen och / eller arbetserfarenhet av liknande arbete under minst 3 år
• Dokumenterad CRM-erfarenhet och datadrivet tankesätt
• Strategisk personlighet med god förståelse för hela CRM värdekedjan
• Analytiskt, innovativt och affärsinriktat tänkesätt med en stark förmåga till att förverkliga koncept utmed hela XXLs värdekedja
• Stora kommunikativa färdigheter och förmåga att förenkla och främja genomförandet av CRM-strategier
• Stor kommersiell förståelse med en förmåga att härleda affärsmöjligheter utifrån CRM analys
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Position
The CRM Manager is responsible for developing and maintaining effective customer relationship management strategies and processes for XXL Group. Through close cooperation with all departments, the CRM manager will work to improve customer retention, customer experience and loyalty and thereby contribute to overall XXL group sales.
The overall commercial strategies are made in cooperation with Group Marketing Director.
The position will report to XXL's Head of Omni-Channel development
Key Responsibilities
"CRM Manager - XXL Group" undertakes the following key responsibilities:
• Plan and deliver CRM strategies for XXL group to encourage customer retention and loyalty
• Work close with all departments to ensure CRM initiatives are working effectively, from an Omni channel perspective
• Develop strategies for continues growth of XXL 's customer database
• Analyze and optimize customer life time values to maximize profitability
• Perform continues data analysis and segmentation of the customer database to optimize targeted marketing activities
• Further utilization and analysis of XXL internal operational databases, to understand and optimize the customer experience/journey across all silos
• Aiding the marketing department in identifying the most cost effective mediums for communication
• Develop and execute on testing strategies for all aspects of XXL 's CRM initiatives to ensure continues increase in value, for the company and it 's products
• Develop guidelines and provide analysis for automated system marketing activities
• Actively participate in growing the database
Your profile
• Relevant degree and/or work experience
• Proven CRM experience and data driven mindset
• Strategic personality with good understanding of the full CRM value chain
• Analytic, innovative and business oriented mindset with a strong ability to realize concepts into the full XXL value chain
• Great communicational skills and ability to simplify and encourage the execution of developed CRM strategies
• Great commercial understanding with an ability to derive business opportunities from data driven analysis
• Ambitious personality with a strong will to stay updated on trends and best practices to ensure relevancy
• Fluency in English
The position is located in Bromma, Stockholm.
This is a unique opportunity to join the fastest growing and the biggest sports company in the Nordics and if you are willing to go all in, we can offer you great carrier opportunities the years to come.
Application
If you feel up for the challenge and do share our passion for great customer service we invite you to send in your cover letter and CV. Infinity is responsible for this recruitment and if you have any questions, do not hesitate to contact Emil Nilsson at Infinity, 070-5591192.
Varaktighet, arbetstid
1 -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInfinity Human Resources Sweden AB
AdressInfinity Human Resources Sweden AB
Luxgatan 6
11262 Stockholm
KontorsadressLuxgatan 6
Jobbnummer 3250652
Observera att sista ansökningsdag har passerat.