Controller till Vård och omsorgsavdelningen
Bräcke Kommun / Administratörsjobb / Bräcke
2018-10-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller till Vård och omsorgsavdelningen" (publicerad 2018-12-05) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Bräcke,
Höganäs,
Ängelholm,
Helsingborg,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke,
Ånge eller i
hela Sverige Bräcke kommun är den östra porten in till Jämtland/Härjedalen och här byggs upplevelserna kring närhet till både naturen och människorna. Bräcke har goda möjligheter till att bli landets första helt fibrerade kommun, där alla företag och hushåll har erbjudits tillgång till fiber. Den som tar kringkrokar i den till ytan stora kommunen har många smultronställen att upptäcka. Kommunen består av små och medelstora företag inom diverse branscher, störst är trä- och metallindustri. Välkommen till Bräcke kommun, här finns goda kommunikationer mitt i stråket mellan Östersund och Sundsvall.
Publiceringsdatum2018-10-26KvalifikationerDu har examen från ekonomiprogrammet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Gärna några års erfarenhet av liknande arbete i en politiskt styrd organisation.
Du har även administrativ kompetens och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Goda datorkunskaper är ett krav och vi ser gärna att du tidigare arbetat i Excel.
Vem är du?
Du är en självgående, serviceinriktad person, då du håller i både interna och externa kontakter. Tålamod, pedagogisk förmåga, samarbetsförmåga och ansvarskänsla är mycket viktiga egenskaper. Vi söker en kreativ problemlösare som kan se lösningar och inspirera andra.
Meriterande är om du har kunskaper inom vård och omsorg samt offentlig upphandling och LOU.
ArbetsuppgifterAnsvar för avdelningens budget-, prognos- och bokslutsarbete.
Vara behjälplig i ekonomiska frågor gentemot verksamheter och chefer.
Ansvar för avgiftshantering.
Löpande uppföljning och analyser av ekonomiska resultat på avdelnings- och enhetsnivå.
Rapportera och kommunicera finansiella mål och resultat samt föreslå åtgärder.
Bidra till ökat fokus på effektiviseringar och kostnadsmedvetenhet ? upprätta mallar och styrverktyg till våra olika verksamhetsområden.
Upprättande av kalkyler, business case och ekonomiska beslutsunderlag samt bistå med analyser i samband med förvärv.
Bistå vid upphandlingar och avtalsfrågor.
Samordna ekonomiska frågor på avdelningen och samarbete med övriga avdelningar och ekonomifunktioner
Om tjänstenTillträde 2019-01-01 eller e ök.
Provanställning tillämpas
Att jobba i Bräcke kommun ska vara utvecklande och förmånligt. Därför erbjuder vi dig som anställd en förmånsportal fylld med en mängd förmåner och rabatter samt en förmånlig pensionsrådgivningstjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-11
Ange följande referens när du ansöker: 721/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAvdelningschef Vård & Omsorg Helena Stridh 0693-16298
FöretagBräcke kommun
AdressBräcke kommun
Box 190
84321 BRÄCKE
KontorsadressHantverksgatan 25
Jobbnummer 4424025
Observera att sista ansökningsdag har passerat.