Controller till Myndigheten för arbetsmiljökunskap
Myndigheten för Arbetsmiljökunskap / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten för Arbetsmiljökunskap i Gävle För att stärka det nationella och internationella arbetsmiljöarbetet med syfte att förebygga arbetsrelaterad ohälsa och att minska sjukfrånvaron har regeringen beslutat att inrätta Myndigheten för arbetsmiljökunskap. Den nya myndighetens uppdrag är att sammanställa och tillgängliggöra kunskap om arbetsmiljö för att stödja det praktiska arbetsmiljöarbetet på arbetsplatserna och bidra till ett hållbart arbetsliv. Uppdraget omfattar också att utvärdera genomförande och effekter av arbetsmiljöpolitiken, samt att arbeta med frågor kopplade till företagshälsovård.
Den nya myndigheten planerar att starta sin verksamhet den 1 juni 2018 med placering i Gävle.
Initialt kommer myndigheten att ha ca 20 medarbetare organiserade i enheterna Analys och projekt, Kommunikation samt Verksamhetsstöd. Generaldirektör utses av regeringen under våren 2018.
Ansvarsområden
Initialt kommer du att vara med och bygga upp myndighetens verksamhetsstöd, vilket bl.a. inbegriper verksamhetsstyrningsmodell, policydokument och rutiner inom ekonomiområdet. Du kommer att arbeta med att samordna myndighetens verksamhetsstyrning, vilket inbegriper internbudget, verksamhetsplan och bemanning.
Arbetet innebär vidare att genomföra uppföljning och analyser av verksamheten, samt att ta fram beslutsunderlag. Arbetet innebär även att vara delaktig i att utveckla myndighetens interna kontroll och styrning. Du ansvarar för att tillsammans med den administrativa chefen ta fram myndighetens årsredovisning och andra formella dokument t.ex. budgetunderlag till regeringen.Du kommer även att arbeta med myndighetens interna policydokument.
Du kommer att vara kontaktperson gentemot Statens servicecenter inom ekonomiområdet. Statens servicecenter bistår myndigheten med bl.a. löpande redovisning, fakturahantering, betalningar, momsredovisningar och bokslut.
Arbetet innebär både att arbeta självständigt och att samordna och samarbeta inom myndigheten och externt.
Andra relevanta arbetsuppgifter kan tillkomma.
Publiceringsdatum2017-12-22Kvalifikationer Du som söker har akademisk utbildning med företagsekonomisk inriktning och har flera års relevant arbetslivserfarenhet från arbete med verksamhetsstyrning och uppföljning. Dina kunskaper om internbudgetering och redovisning är goda och du är väl införstådd i vad god internkontroll innebär. Officepaketet använder du obehindrat och du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande fört tjänsten är om du har erfarenhet av offentligt finansierad verksamhet.
Dina personliga egenskaper Du är en ansvarsfull och strukturerad person som har lätt för att utveckla ett gott samarbete med andra samtidigt som du har god förmåga att även arbeta självständigt. Du är också en person som även i pressade situationer kan arbeta noggrant utan att tappa helhetsperspektivet.
Vi värdesätter en bred bakgrund erfarenhetsmässigt för att vidga myndighetens perspektiv och öka gruppens gemensamma kompetens. Här avses såväl personliga erfarenheter och kunskaper som arbetslivserfarenhet. Myndigheten tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan och kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar Myndigheten för arbetsmiljökunskap med Experis.
Om du har frågor kring rekryteringen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Pär Gårdbro på telefonnummer 070-268 80 76
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kontakten med dig som söker ber vi att du skickar din ansökan via länken i denna annons senast 24 januari 2018.
Vi tar inte emot ansökningar som kommer via e-post.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-24
Ange följande referens när du ansöker: 36120
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPär Gårdbro
par.gardbro@se.experis.com 023-70 55 45
FöretagMyndigheten för arbetsmiljökunskap
AdressMyndigheten för arbetsmiljökunskap
80320
80320 2180
KontorsadressNorra Kungsgatan 3
Jobbnummer 3872840
Observera att sista ansökningsdag har passerat.