Controller till Arvsfondsdelegationsenheten
Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm,
Karlstad,
Härnösand eller i
hela Sverige Arvsfondsdelegationen är en nämndmyndighet med uppgift att besluta om fördelning av projektmedel ur Allmänna arvsfonden. De projekt som finansieras ur fonden ska bidra till att förnya och utveckla verksamhet för barn, ungdom och personer med funktionsnedsättning. BRIS, Självmordslinjen, Friends, Cirkus Cirkör, Glada Hudikteatern, färdtjänsten och personlig assistans är exempel på verksamheter som startade som arvsfondsprojekt.
Arvsfondsdelegationsenheten utför administrativa och handläggande uppgifter åt Arvsfondsdelegationen. Verksamheten präglas av hög delaktighet och god kontroll på fondmedlens användning. Arvsfondsdelegationsenheten har idag ca 25 anställda.
Vi kan erbjuda dig ett omväxlande, utmanande och garanterat roligt arbete i en stimulerande miljö. Vi har stundtals ett högt tempo och många olika aktiviteter som pågår parallellt. Vår arbetsplats präglas av effektivitet, omtanke om varandra och stora möjligheter att utvecklas.
Nu utökar vi verksamheten och söker en controller som är i början av sin karriär och som vill utvecklas i controllerrollen.
Publiceringsdatum2017-03-22Dina arbetsuppgifter Som controller kommer du att ge stöd till de organisationer som erhållit projektstöd ur Arvsfonden och till enhetens handläggare i frågor som rör ekonomisk redovisning och budgetering.
I arbetsuppgifterna ingår att utforma och följa upp rutiner och praxis för verksamheten samt operativt genomförande av intern och extern kontroll av projektmedlens användning. Vissa arbetsuppgifter av administrativ karaktär ingår också i rollen.
Arbetet utförs självständigt men du kommer att ha ett tätt samarbete med enhetens övriga controllers och flera övriga interna och externa kontaktytor.
Resor inom Sverige ingår i arbetet.
KvalifikationerDu har högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi och ett par års aktuell erfarenhet av redovisnings- eller revisionsarbete.
Det är meriterande om du har arbetat med ideella organisationer och har erfarenhet av att granska och följa upp projekt. Du har ett genuint intresse för ideell sektor, utvecklingsprojekt och bidragshantering.
Som person har du hög integritet, är serviceinriktad och konstruktiv och mer inriktad på att ge stöd i preventivt syfte än att hitta fel i efterhand. Du är pedagogisk och kommunicerar på ett tydligt och enkelt sätt.
Du är självständig och trivs med att arbeta individuellt samtidigt som du är prestigelös och har god social kompetens och naturligt blir en del av ett arbetslag.
Du planerar och organiserar ditt arbete väl.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Så ansöker du Välkommen med din ansökan via
www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 3 april 2017. Märk din ansökan med dnr 222-2630-17.
Kontakt Hans Andersson, enhetschef, telefon 08-700 07 77
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Marianne Ericsson, ST, telefon 08-700 09 94
Övrig information Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
www.kammarkollegiet.seKammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Ej specificerat
ErsättningKammarkollegiet tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKammarkollegiet
AdressKammarkollegiet
Box 2218
Stockholm 103 15 Stockholm
10315 Stockholm
KontorsadressBirger Jarlsgatan 16
Jobbnummer 3391320
Observera att sista ansökningsdag har passerat.