Controller sökes till Hägersten-Liljeholmen
Stockholms Stad:Stockholms stad / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Stockholms stad i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Hägersten-Liljeholmen är en av Stockholms stads snabbast växande stadsdelar. I Hägersten-Liljeholmens stadsdel bor cirka 83000 invånare. Den dagliga verksamheten, som rör kommunal service och omsorg utförs av stadsdelsförvaltningens cirka 2000 medarbetare och bruttobudget uppgår till cirka 1900 mnkr
Ekonomienheten ingår i administrativa avdelningen och har det övergripande ansvaret för förvaltningens ekonomistyrning, redovisning, budget- och uppföljningsarbete inklusive tertialrapporter, bokslut och verksamhetsberättelse. Enheten ansvarar även för att utbilda och ge stöd till verksamheterna, ta fram styr och stöd dokument inom det ekonomiska området. Inom enheten finns också ansvaret för samordning av internkontroll.
1 plats(er).
Publiceringsdatum2015-06-03ArbetsuppgifterRollen som controller ingår i ekonomienheten och är underställd ekonomichefen. Du kommer att tillhöra en grupp med fyra controllers och en redovisningsansvarig. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som controller är att medverka i arbetet med att ta fram budget, tertialrapporter, månadsrapporter och verksamhetsberättelse inklusive bokslut.
Vidare kommer du att:
• genomföra kvalificerade ekonomi- och verksamhetsanalyser.
Analysera budget- och prognosavvikelser och föreslå åtgärder samt beskriva och förklara dessa på ett pedagogiskt sätt.
• agera stöd i arbetet mot enheterna och verksamheter
Ett nära samarbete är viktigt för att du ska kunna ta egna initiativ till förbättringar och effektiviseringar.
• utbilda och tillhandahålla rådgivning ute i verksamheten.
Ett stöd i arbetet med budget och uppföljning samt internkontroll till förvaltningens enheter och verksamheter.
• självständigt genomföra allmänna utredningsuppdrag
Ansvara för att samordna, sammanställa, kritiskt granska och kvalitetssäkra enheternas budget, månatliga prognoser och bokslut.
• i övrigt bidra till att enhetens mål uppnås.
Att bidra till enhetens utveckling är en viktig del av arbetet. Du kommer att delta i förbättring av uppföljnings- och analysprocessen både gällande ekonomi- och verksamhetsdata.
KvalifikationerDu har adekvat utbildning på högskolenivå med inriktning mot ekonomistyrning och redovisning eller som kan bedömas som likvärdig samt minst 2-3 års erfarenhet av budget- och controllerarbete, gärna inom Stockholms stad.
Du bör ha goda kunskaper i Excel och ekonomisystemet Agresso. Erfarenhet av pivottabeller ses som meriterande.
Utöver nödvändiga kunskaper och erfarenheter krävs god samarbetsförmåga samt att du kan arbeta strukturerat och självständigt. Du är analytisk, pedagogisk och flexibel samt kan uttrycka dig klart och tydligt i både tal och skrift. Vidare är det är viktigt att du motiveras av att driva utvecklingsfrågor och förbättringsprojekt tillsammans med andra.
Erfarenhet krävs.
Varmt välkommen med din ansökan!
Löneform: Månadslön. .
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
Varaktighet: Tillsvidare. .
Arbetstid: Dagtid. .
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Ekonomichef Tuula Ericsson-Kipinoinen,08-508 22 023
Peter Hultberg, SACO, 08-508 23 764 (facklig)
Björn Adolfsson , Vision, 076 - 12 22 391 (facklig)
Cecilia Svensson, HR-konsult, 08-508 117 32
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-28
Ansökan skickas till:
Stockholms stad
Ange följande referens när du ansöker: A33698
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTuula Ericsson-Kipinoinen
FöretagStockholms Stad:Stockholms stad
AdressStockholms Stad:Stockholms stad
Stadshuset
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 2322078
Observera att sista ansökningsdag har passerat.