Controller

Kristianstads kommun / Företagsekonomjobb / Kristianstad
2018-01-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller" (publicerad 2020-01-08) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

I miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar ca 80 kompetenta medarbetare i nära samverkan mellan olika verksamhetsområden. Vi arbetar med bygglov, planering av framtida bebyggelse, lantmäteri, geografisk information och miljö- och hälsoskydd.



Du kommer att ingå i ett stabsteam tillsammans med Hr-ansvarig, kommunikatör och nämndsekreterare och arbeta i nära samråd med avdelningschefer och förvaltningschefen.

Är du vår nya kollega? Välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2018-01-22

Dina arbetsuppgifter
Som controller ansvar du för förvaltningens ekonomiarbete med budgetering, avtalshantering, upphandling, löpande uppföljning samt framtagande av prognoser och bokslut som huvudsakliga arbetsuppgifter. Du är ett stöd för analys och uppföljning av verksamheten i nära samarbete med förvaltningens stab och avdelningschefer.

Du tar även löpande fram, bearbetar och strukturerar förvaltningens behov av statistik och deltar i utvecklingen av kvalitetsarbete och interna kontroll. Att arbeta och förbättra arbetsprocesser och nya rutiner ingår i arbetsuppgifterna och att bidra till ständig utveckling av verksamheten är en naturlig del av arbetet.

Rollen innebär en central nyckelroll i förvaltningen och som controller ingår du i ledningsgruppen men också i ett nätverk med övriga ekonomer i kommunen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi och har erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete. Har du erfarenhet av arbete som controller avseende verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete är det meriterande liksom kunskaper och praktiska erfarenheter inom intern kontroll och kvalitetsutveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, men det är inte ett krav. Det är också en fördel om du har kunskaper i eller erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU).

Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du ha en mycket god känsla för det svenska språket och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du hanterar Office-paketet och det är en fördel om du har erfarenhet av arbete i något ekonomi- eller verksamhetssystem.

För att lyckas i rollen krävs förmåga att på ett pedagogiskt sätt, för kollegor och politiker, omsätta siffror till ord och göra ekonomin begriplig i förvaltningens verksamhet. För dig är det en självklarhet att ge god service till chefer och kollegor, vilket kräver att du har samarbetsförmåga och kan skapa relationer men också förmåga att vara lyhörd. Vidare är förmågor som att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt samt förmåga att arbeta självständigt en förutsättning för arbetet.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse. Rådhus Skåne kommer vara din arbetsplats med direkt närhet till bussar och tåg.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tommy Danielsson, förvaltningschef på tfn 044-13 61 40.

Sista ansökningsdag är 2018-02-16

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-16
Ange följande referens när du ansöker: MSF-2018/28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tommy Danielsson, förvaltningschef 044-13 61 40

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristiansstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3916700

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: